۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۴۴۸۶
امام جمعه تبریز:

رسانه درپی ایجاد نشاط و امید در جامعه باشد|خبرگزاری رسا مورد وثوق حوزه است

رسانه درپی ایجاد نشاط و امید در جامعه باشد|خبرگزاری رسا مورد وثوق حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که جامعه نیازمند وحدت و یکدلی برای مقابله با توطئه های دشمنان است، گفت: رسانه‌ها به دنبال ایجاد نشاط و امید در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار مسؤولان خبرگزاری رسا، اظهار داشت: اهمیت و نقش رسانه در عصر کنونی بر کسی پوشیده نیست، اما بهره‌مندی از این ابزار مهم در سطح ملی و بین المللی هنری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که جامعه نیازمند وحدت و یکدلی برای مقابله با توطئه های دشمنان است، گفت: مطبوعات و رسانه ها باید به نسل جوان امید دهند و اخبار آنها منادی وحدت باشد و باید سعی شود تا با حفظ هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی، وحدت، همدلی و همزبانی میان مردم و مسؤولان ارتقاء یابد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر صداقت در کار خبری و نقد منصفانه از سوی رسانه‌ها در جهت توسعه ملی تصریح کرد: مطبوعات قلم های خود را برای توسعه کشور بردارند، زمانی به رسانه ها و مطبوعات اعتماد بیشتری می شود که زبان گویای مردم باشند، اگر رسانه‌ای اعتماد عمومی مردم نسبت به خود را از دست دهد، دیگر حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که رویکرد اصلی رسانه‌ها باید به سمت امیدآفرینی و تحقق مطالبات مردمی باشد، گفت: اگر حقیقت بیان شود، نیازی به تحریف و سانسور نخواهد بود، از سوی دیگر اگر انتقاد به قصد اصلاح باشد و نه به قصد تخریب؛ موجب اصلاح امور خواهد بود.

وی خواستار تقویت روحیه مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی، مقابله با تبعیض و انعکاس نارسایی‌های موجود به قصد اصلاح از سوی رسانه‌های محلی شد و افزود: البته بیان مشکلات باید همراه با ارایه راهکارهای اصولی و کارشناسی شده باشد، ضمن این‌که در کنار بیان نارسایی‌های موجود؛ حتما بایستی نقاط قوت و دستاوردهای ارزشمند نظام نیز بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که آذربایجان و تبریز خاستگاه مطبوعات در کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه مطبوعات مکتوب آن اقبال عمومی لازم را برخوردار نیستند؛ اما هر چه بر میزان سطح کیفی مطبوعات محلی افزوده شود، شاهد آشتی بیشتر مردم با رسانه‌های مکتوب خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود؛ خبرگزاری رسا را مرشد و پیش‌رو دیگر رسانه‌های کشور دانست و افزود: این رسانه مورد وثوق ائمه جمعه، علما، مراجع و حوزه های علمیه است، اعتقاد دارم این جایگاه ارزشمند باید روز به روز تقویت شود.

وی با بیان این‌که خبرگزاری رسا اخبار حوزه های علمیه و روحانیت را از مهجوریت خارج کرده است، گفت: گسترش و توسعه فعالیت های خبرگزاری رسا در سراسر کشور مورد انتظار است، استان آذربایجان‌شرقی نیز دارای ظرفیت های مهم حوزوی می باشد که نباید از نگاه رسانه‌ها پنهان بماند.

همچنین در این دیدار استادیان، سردبیر خبرگزاری رسا در سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین برنامه‌ها، فعالیت ها و عملکرد این رسانه حوزوی پرداخت و اظهار داشت: مشی مردمی و سلوک متواضعانه امام جمعه تبریز؛ جریانی گسترده در سراسر کشور به راه انداخته که با استقبال عموم حوزویان به ویژه طلاب نخبه و جوان مواجه شده است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات