۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۴۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر «آری به جمهوری اسلامی» است

بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر «آری به جمهوری اسلامی» است
امام جمعه بجنورد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر عبارت «جمهوری اسلامی آری» است و به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا ما به جمهوری اسلامی آری گفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با معاونان تعلیم و تربیت بسیج استان، بر ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کلمه به کلمه این بیانیه حساب‌شده است؛ به‌گونه‌ای که یک کلمه اضافی ندارد، افزود: درواقع می‌توان گفت بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر عبارت «جمهوری اسلامی آری» است و به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا ما به جمهوری اسلامی آری گفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد، اظهار داشت: از مهم‌ترین محورهای تحقق هر تحول بنیادینی به سمت پیشرفت و تمدن‌سازی در نظام اسلامی و مبتنی بر مبانی اندیشه دینی، تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد به این اصول و آرمان‌ها است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این مسئله‌ای است که در بیانیه گام دوم که از سوی مقام معظم رهبری و باهدف ترسیم افق‌های پیشه روی نظام اسلامی در حرکت به‌سوی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، به‌عنوان یکی از محورهای اصلی و با تأکید بر استفاده بهینه و کارآمد از نیروی جوانان مؤمن و متعهد عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع با نگاهی به جایگاه نیروی انسانی در تحلیل‌ها و نظریه‌های اقتصادی به‌خوبی روشن می‌شود؛ تا آنجا که امروزه از نیروی انسانی متخصص و کارآمد به‌عنوان سرمایه انسانی و حتی بسیار باارزش‌تر از سرمایه مادی و به‌عنوان موتور پیشران برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشورها یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، از معاونان تعلیم و تربیت بسیج استان خواست تا در حلقات صالحین اولویت‌بندی استعدادی داشته باشند و برای استعدادهای برتر کلاس‌های فوق‌العاده برگزار کنند تا این افراد مستعد بتوانند اثرگذاری بیشتر و بهتری در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید برای این استعدادها کار ویژه‌ای صورت گیرد تا درخشش بیشتری داشته باشند؛ ازاین‌رو سرمایه‌گذاری بیشتر و ویژه برای این افراد امری ضروری است که انتظار می‌رود در دستور کار بخش تعلیم و تربیت بسیج قرار گیرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات