۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۵۰۱
در راستای کمک به سیل‌زدگان صورت می‌گیرد؛

مشارکت هزار و ۳۰۰ مسجد خراسان شمالی در طرح «یک مسجد، یک خانه»

مشارکت هزار و ۳۰۰ مسجد خراسان شمالی در طرح «یک مسجد، یک خانه»
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۰۰ مسجد شهری و روستایی در استان در راستای کمک به سیل‌زدگان در طرح «یک مسجد، یک خانه» مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اعلام آمادگی بیش از هزار و 300 مسجد شهری و روستایی این استان برای اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» خبر داد و افزود: طرح مزبور در راستای اجرای برنامه «یک مسجد، یک خانه» در مناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح از ظرفیت مساجد برای ساخت منزل سیل‌زدگان استفاده شده و هر مسجد ساخت یک منزل سیل‌زدگان را متقبل می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به مشارکت همه مردم در این طرح برای رفع مشکلات سیل‌زدگان، ادامه داد: در طرح «جهاد همبستگی ملی» اقشار مختلف مردم با محور مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده مشارکت می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در موضوعاتی از قبیل هشت سال جنگ تحمیلی و حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد محور و مهم‌ترین پایگاه مدیریت محسوب می‌شدند؛ به‌گونه‌ای که اعزام نیروها به جبهه‌های حق علیه باطل از مساجد انجام می‌شود؛ ازاین‌رو امروز هم می‌توان از ظرفیت و کارکرد مساجد در راستای کمک به سیل‌زدگان بهره گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» و عملی شدن برنامه «یک مسجد یک خانه» در قالب این طرح اقدام پسندیده‌ای بوده و می‌تواند بخشی از مشکلات مناطق سیل‌زده کشور را مرتفع کند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: اگرچه دولت وظیفه دارد از سیل‌زدگان حمایت کرده و منازل آسیب‌دیده آن‌ها را با ارائه تسهیلات مناسب و اتخاذ روش‌های مقتضی‌ ترمیم کند؛ اما باید بپذیریم که با توجه به حجم گسترده تخریب سیل در استان‌های مختلف کشور، توان دولت محدود بوده و به‌تنهایی نمی‌تواند از پس این میزان مشکلات برآید.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید اقشار مختلف مردم با محوریت مساجد پای کار آمده و منازل آسیب‌دیده مردم مناطق سیل‌زده را در کوتاه‌ترین زمان تعمیر و ترمیم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر خدمت به جامعه، اظهار کرد: در طول تاریخ مساجد افزون بر اینکه محل عبادت و نیایش بوده‌اند؛ مهم‌ترین مکان برای اجرای اقدامات اجتماعی و فعالیت‌های مردمی هم محسوب می‌شده‌اند؛ ازاین‌رو امروز هم در امدادرسانی به سیل‌زدگان باید نقش محوری داشته باشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات