۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۴۵۳۲
مدیرعامل مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا خوزستان خبر داد؛

کمک‌های نقدی خیران برای بازسازی منازل خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه

کمک‌های نقدی خیران برای بازسازی منازل خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه
طرفی با اشاره به توزیع روزانه ۱۵۰ پکیج بهداشتی در میان سیل زدگان، گفت: پس از جمع آوری کمک های نقدی از سوی خیران، خانواده‌های تحت پوشش مورد تفقد و توجه قرار می‌گیرند.
حمید طرفی، مدیرعامل مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا (س) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: پیش از تشکیل ستاد مواکب استان، مؤسسه همزمان با آغاز سیل، در ۱۴ روز اول روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا را در میان سیل زدگان توزیع کرد، اما در روز‌های اخیر تعداد پخت و پز را با توجه به حضور سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها در امر مزبور کاهش داده و به سوی خدمات دیگر معطوف کرد.

مدیر عامل مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا (س) خوزستان با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۷۰۰ پرس غذا به سیل زدگان شادگانی و سایر مناطق صعب العبور ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که ۶ مرکز مؤسسه در مناطق سیل زده از قبیل حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، شادگان، کوت عبدالله و شوش قرار دارند؛ از این رو اعضای مراکز فوق بصورت میدانی مشغول پخش غدا، آب و پوشاک به سیل زده‌ها هستند.

طرفی با بیان اینکه مراکز ۶ گانه فوق با همه اعضا در مناطق سیل زده در کنار هلال احمر، سپاه و بسیج حضور و افزون بر شناسایی روستا‌های در محاصره سیل به کمک رسانی می‌پرداختند، عنوان داشت: پس از توزیع و غذا، تهیه و توزیع پکیج‌های بهداشتی در دستور کار مؤسسه قرار گرفت که در این باره روزانه ۱۵۰ پکیج طی ۱۰ تا ۱۲ روز در مناطق مختلف با انواع وسایل نقلیه (قطار و قایق) توزیع کردیم.

وی هدایت اکیپ‌های پزشکی از تهران و سایر استان‌ها به اردوگاه ها، کمپ ها، مدارس و حتی تپه‌های حمیدیه را دیگر فعالیت اعضای مؤسسه در خدمت رسانی به سیل زدگان برشمرد و گفت: پس از بازگشت سیل زدگان به خانه هایشان، پس از شناسایی آسیب ها، اقداماتی در خورشأن انجام خواهیم داد با این حال شاهد مشارکت و کمک‌های نقدی خیران بودیم تا آنجا که پس از جمع آوری کمک ها، قطعا خانواده‌های تحت پوشش مورد تفقد و توجه قرار می‌گیرند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا (س) خوزستان تصریح کرد: ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان روستایی مورد توجه ما است و در این باره تعاملی با گروه‌های جهادی استان‌های تهران، فارس و مرکزی صورت گرفت و از آنجا که ۶ مرکز مؤسسه در مناطق سیل زده قرار دارد، قطعا اطلاعات به دست آمده از آن‌ها می‌تواند یاری رسان خیران و دولتمردان در امر کمک رسانی به سیل زدگان باشد.

طرفی با بیان اینکه سمپاشی اردوگاه‌های دور دست به ویژه سیل زدگان ساکن در چادر‌ها در دستور کار مؤسسه است، عنوان داشت: مواکب سایر استان‌ها زحمات بسیاری در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان کشیدند و در عین حال قول‌هایی برای ادامه کمک رسانی در سایر زمینه‌ها از جمله ساخت و ساز منازل دادند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات