۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۵۴۳
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

حوزه علمیه و ضرورت مطالبه پرداخت خسارت به سیل زدگان

حوزه علمیه و ضرورت مطالبه پرداخت خسارت به سیل زدگان
آیت الله اعرافی گفت: حوزه علمیه افزون بر خدمات ارائه شده، در زمینه ضرورت عمل مسؤولان به وظایف قانونی در جبران خسارات سیل مطالبه گر باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز در دیدار با آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به اینکه پس از زلزله کرمانشاه، حوزه علمیه قم، مصمم بر تشکیل ستاد بحران با مشارکت نهاد‌های مختلف حوزوی شد، اظهار داشت: بر همین اساس ستاد مقابله حوادث غیرمترقبه حوزوی در حوزه علمیه قم به مسؤولیت حجت الاسلام و المسلمین زمانی تشکیل و هدف آن است که حوزه در برابر بحران‌های احتمالی پیش رو آمادگی فعالیت و ارائه خدمات سازمان دهی شده و هدفمند را داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در رابطه با ساختار تشکیلاتی ستاد حوادث غیرمترقبه حوزوی گفت: این ستاد با همکاری بیش از ۲۰۰ تشکل و نهاد انقلابی و حضور نیروی آماده بیش از ۱۰ هزار نفری برای فعالیت در زمان بحران و چند کارگروه تخصصی آماده تشکیل شده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل در خوزستان، جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه تشکیل و شخصا ابلاغیه‌ای در زمینه واگذاری تعطیی اختیاری مدارس و اعزام جهادی طلابی به به مدیران صادر کرده است، افزود: از همین رو شاهد حضور مؤثر و چشمگیر علما و روحانیت استان در بحران سیل خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه اشراف و ساماندهی آیت الله موسوی جزایری و سایر علما همچون آیات حیدری و کعبی در اعزام روحانیان و طلاب بسیار در خور توجه است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک طلبه، از آیت الله موسوی جزایری و سایر علمای خوزستان برای حضور انقلابی‌شان در بحران سیل، تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سفر به همه استان‌های سیل زده کشور اظهار داشت: حضور روحانیت و جوانان بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده، در نزدیکی دل مردم به روحانیت و تعامل مثبت با جامعه بسیار مؤثر بود؛ از این رو برای استفاده بهتر از چنین ظرفیتی تصمیم برآن شد تا برای فعالیت‌های تبلیغی در مناطق سیل زده برنامه ریزی میان مدتی داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه افزون بر خدمات ارائه کرده، در زمینه ضرورت عمل مسؤولان به وظایف قانونی در جبران خسارات سیل مطالبه گر باشد./۹۴۵۶/د103/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات