۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۰۴۵۵۱
رییس اجرایی زکات خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش ۲۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

افزایش ۲۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی
رییس اجرایی زکات خراسان شمالی از افزایش ۲۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، رییس اجرایی زکات خراسان شمالی، امروز در جمع مبلغان زکات، با اشاره به افزایش 26 درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی، اظهار داشت: میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی 26 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه بیش از 500 روستا در خراسان شمالی مشمول پرداخت زکات هستند، افزود: در سال گذشته مردم خراسان شمالی 10 میلیارد و 694 میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: مردم بجنورد با پرداخت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشترین زکات را در خراسان شمالی پرداخت کردند.

وی ادامه داد: بعد از بجنورد مردم مانه و سملقان با پرداخت یک میلیارد و 225 میلیون تومان زکات و مردم اسفراین با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین سهم را در پرداخت زکات استان داشتند.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به نحوه هزینه کرد زکات، تصریح کرد: بیشترین سهم زکات برای رفع مشکلات معیشتی و ساخت پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 60 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و محرومان و تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک‌هزینه‌های درمانی و تحصیلی، آزادسازی زندانیان و ساخت مسکن و مرمت منازل مسکونی هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی بابیان اینکه از ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی ۶ میلیارد تومان برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد، افزود: برای ساخت پروژه‌های عمرانی از 40 درصد سهم زکات استفاده می‌شود.

رییس اجرایی زکات خراسان شمالی در انتها با تأکید بر ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در بین مردم باهدف محرومیت‌زدایی و کاهش فقر، گفت: باید برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در بین مردم برنامه‌های دقیق و سنجیده‌ای داشته باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات