۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۵۶۰
دبیر ستاد صبر قوه قضاییه؛

روحانیت می تواند قوه قضاییه را در کاهش پرونده ها کمک کند

روحانیت می تواند قوه قضاییه را در کاهش پرونده ها کمک کند
خوشرو کاهش پرونده های ورودی به قوه قضاییه را از سیاست های قوه قضاییه دانست و گفت: روحانیت می تواند قوه قضاییه را در کاهش پرونده ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خوشرو در نخستین روز از سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر شنبه در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات دی ماه 96 گفت: پس از این اغتشاشات اتاق قکری در یکی از اندیشکده های آمریکا تشکیل می شود و فردی که مسؤول به آشوب کشاندن کشورهای مختلف است می گوید در تجربه دی 96 باید بازنگری کرد متنهی همه بدانند اگر بار دیگر آتشی در ایران بر افروخته سازیم آتش در شومینه منزل نخواهد سوخت بلکه خانه نیز خواهد سوخت.

مدیر کل فرهنگ حقوقی قضایی و دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضاییه ادامه: با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد و ایجاد حوادثی مانند قرار دادن سپاه در لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا آمادگی کامل ضروری است.

وی با بیان این که با وجود این مشکلات، مردم ایران دارای روحیه جهادی هستند، اظهار کرد: مردم ایران در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند؛ از منظر قوه قضاییه دشمن به دنبال صرفا فشار اقتصادی و جنگ نرم نیست بلکه به دنبال جنگ نیمه سخت است و بخش عمده آن روانی است که نتیجه آن در کف خیابان ها مشاهده می شود.

خوشرو در ادامه به سیاست های جدید قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: چنانچه در دیدار رییس قوه قضاییه با مراجع تقلید بیان رویکرد این قوه کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضاییه است که معاونت فرهنگی قوه قضاییه در این مسیر تدابیری اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال از سوی شورای حل اختلاف حکم تخلیه منزل به راحتی صادر می شود که تلاش شده است کمی سخت گرفته شود زیرا به دلیل مشکلات اقتصادی حقوق های بسیاری عقب افتاده است که صاحب خانه نیز باید مقداری رعایت کند تا از این گردنه عبور کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش ورود پرونده به قوه قضاییه گفت: برترین راهکار ورود رحانیت به عرصه میانجیگری است چنانچه در طول تاریخ نیز این گونه بوده است که احیای این جایگاه می تواند میزان ورود پرونده به قوه قضاییه را کاهش دهد.

دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: برخی مردم به صرف کوچک ترین دعوا به دادگاه مراجعه می کنند در حالی که می توان با حضور برخی روحانیان آن را بر طرف کرد بنابراین حاضر هستیم هر کمکی که نیاز است را انجام دهیم تا روحانیت جایگاه میانجیگری خود را به دست آورد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات