۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۵۷۷
امام جمعه موقت كاشان:

بیانیه گام دوم نقشه مهندسی چهل سال دوم انقلاب است

بیانیه گام دوم نقشه مهندسی چهل سال دوم انقلاب است
حجت الاسلام احتشام بیانیه گام دوم را نقشه مهندسی چهل سال دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: سه آفت سطحی نگری، بخشی نگری و کوته نگری بیانیه گام دوم انقلاب را تهدید می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه مهندسی چهل سال دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از بیانیه‌ها و راهکار‌ها و راهبرد‌های امامین انقلاب مشمول مرور زمان شده است.

وی افزود: اهداف اصلی بیانیه‌ها و راهبرد‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب که باید از سوی نخبگان جامعه تکرار می‌شد نه تنها تکرار نشد بلکه به مرور زمان فراموش شد و یاد‌ها رفت که بیانیه‌های بین المللی امام خمینی (ره) در ایام حج از جمله آن‌ها است.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه نخبگان جامعه نهاد‌های نظام و حکومت بیانیه‌های امام و رهبری را هیچگاه جدی نگرفتند، اظهار داشت: آنچه پیام‌های بیانیه‌های امام راحل و پیام‌های رهبر معظم را تهدید می‌کند بیانیه گام دوم انقلاب را نیز تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سه آفت سطحی نگری، بخشی نگری و کوته نگری سه بیانیه گام دوم انقلاب را تهدید می‌کند، اظهار داشت: نخبگان و دانشگاهیان و نخبگان قرآنی و فرهنگی و حوزوی باید تلاش کنند تا بیانیه گام دوم انقلاب مشمول مرور زمان و محدود به چند سخنرانی و همایش و بنر نشود.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر جدی گرفتن آفت‌های بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این کوته نگری است که برخی غیر متخصص اهداف بلند رهبری در بیانیه گام دوم را که برای جوانان مومن انقلابی در چله دوم انقلاب مطرح شده را با تحلیل‌های جزئی خود نتواند تبیین کنند.

وی به آفت سطحی نگری بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: عدم آگاهی نسل دوم و سوم و چهارم به برخی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب آفت سطحی نگری است که بیانیه گام دوم انقلاب را تهدید می‌کند.

به گفته وی، نخبگان جامعه باید همواره بیانیه گام دوم انقلاب را عمق بخشی و تعمیق داده و برای سوال‌هایی که در بیانیه مطرح می‌شود استدلال بیاورند که چرا رهبر معظم انقلاب می‌فرماید انقلاب اسلامی به آرمان‌های خودش خیانت نکرده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز برخی در فضای مجازی مدعی هستند انقلاب اسلامی از شهدا و آرمان‌های خود فاصله گرفته است واین موضوعی است که باید تحلیل کرد و آن را تعمیق بخشید، بنابراین مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و مطرح کردن بخشی از آن تأثیر گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: نهاد‌های نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، عقیدتی سیاسی ها، ائمه جمعه و جماعات و هیات‌های علمی دانشگاه و حوزه، کانون‌های فرهنگی و هسته‌های صالحین بسیج باید نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب و راهکار‌های آن را به عنوان نقشه مهندسی شده‌ای که رهبری به آن تأکید دارد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی به بخشی نگری به عنوان سومین آفت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: توجه تنها به یک توصیه از هفت توصیه رهبری در این بیانیه و غفلت از توصیه‌های دیگر رهبری آفت بخشی نگری است که بیانیه گام دوم انقلاب را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را با مقدمه هفت برکت انقلاب آغاز کرده و در ادامه به نقاط قوت و امید پرداخته است و در انتها نیز قبل از توصیه‌های هفتگانه می‌فرماید، روح همه توصیه‌ها این است که به آینده باید امیدوار باشیم تا بتوانیم اهداف انقلاب را عملی کنیم.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: خبرگان جامعه اگر آرمان و راه اول را مرور نکنند دیر با زود طلحه و زبیر‌ها این انقلاب را هم به انحراف خواهند کشید.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات