۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۴۵۸۴
آیت الله کعبی:

تجمع آب در پایین دست کرخه منشأ انواع بیماری‌ها است

تجمع آب در پایین دست کرخه منشأ انواع بیماری‌ها است
آیت الله کعبی با اشاره به بازدید هوایی از مناطق سیل زده، گفت: نگرانیم که اگر آب‌ها در پایین دست کرخه تخلیه نشوند، منشا انواع بیماری‌ها خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در نشست با اعضای قرارگاه مردمی امام حسین (ع) در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان استان خوزستان با بیان اینکه آب نازله آسمان‌ها، نعمت الهی و به اندازه تعیین شده فرود می‌آید، اظهار داشت: چنین نعمتی تابع نظام احسن الهی است لکن باید به صورت اصولی مدیریت شود؛ از این رو سیل، یک نعمت الهی است که درباره چنین گفته ای، باید کارشناسان آب و زمین نظر بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرارگاه امام حسین (ع) فعالیت خود را در کمیته‌های فنی و علمی، امداد، دارو و درمان، کمیته ارتباطات مردمی و دیگر بخش‌ها پیگیر است، اظهار داشت: کمیته جذب کمک‌های مردمی تصمیمات و اقدامات خوبی را اتخاذ کرد، سایر کمیته‌ها نیز اقدامات و تصمیمات خود را انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی حوزه‌های علمیه استان گفت: در این جلسه که با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، بر هم‌افزایی بخش‌های مختلف بسیار تأکید و عنوان شد که در خوزستان، انسجام و هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌ها و نهاد‌ها وجود دارد.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه قرارگاه مردمی امام حسین (ع) در راستای عدم موازی کاری با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها شکل گرفته است، تصریح کرد: در سرکشی هوایی از مسیر ال‌هایی به سوی شاوور، حمیدیه، خسرج، حلاف، هوفل و شاکریه و سائر مناطق به سوی دشت آزادگان، این مناطق به رودخانه پر آبی تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه از لحاظ کمیت عمق فاجعه بالا است، اظهار داشت: ما نگرانیم که اگر آب‌ها در پایین دست کرخه بمانند و تخلیه نشوند، منشا انواع بیماری‌ها خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اندیشیدن برای تخلیه آب‌ها را خواستار و عنوان داشت: چنین مسأله‌ای به تقدیر و سرنوشت سپرده نشود یا مدیریت تخلیه به کندی پیش نرود و کلا رها شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات