۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۴۵۸۶
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

انقلاب اسلامی زمینه ساز ایجاد حکومت جهانی اسلام است

انقلاب اسلامی زمینه ساز ایجاد حکومت جهانی اسلام است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ایجاد حکومت جهانی اسلام است، گفت: فرهنگ و تعالیم مهدویت پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد غدیر در خصوص موضوع مهدویت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مساله مهدویت پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است.

وی افزود: امروز در ابناء بشر سوال‌های اساسی و مهم مطرح است که اگر با مهدویت به آن پرسش ها پاسخ داده شود بشریت از اضطرار و تحیر خارج می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با اشاره به یکی از سوالات مهم مردم جهان مبنی بر اینکه سرنوشت انسان و دنیا چه خواهد شد، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از سوالات فلسفه خلقت و آفرینش است که باید پاسخ داده شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه انسان با امید زنده است اظهار داشت: انسان باید بداند منشأ امید کجاست؛ بنابراین کسانی که حاکمیت بشر را بر عهده دارند باید پاسخگوی این سوالات باشند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به همه سوالات بشر پاسخ داده است ابراز کرد: امروز مهدویت تمام مشکلات و سوالات بشر پاسخ صددرصد عمیق و صحیح داده است، مهدویت امید بخش و پاسخگوی نیازهای جوامع است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ایجاد حکومت جهانی اسلام است بیان داشت: شک و تردید در زمینه مهدویت بیانگر جهل و نادانی انسان است و مراد از مهدویت اعتقاد شیعه اثنی عشری به امر فرج است بنابراین عمیق ترین مسائل بشریت باید در مهدویت مورد بررسی قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام راه حق و صراط است، گفت: مهمترین وظیفه امروز ما پرداختن به مساله مهدویت است، شیعه باید مساله مهدویت را بفهمد و جامعه را برای تحقق این آرمان که سعادت همه انسان ها در آن است، آماده کند.

وی ادامه داد: در عالم بشریت یک مکتب حق بیشتر وجود ندارد و آن مکتب تشیع است و این مکتب پاسخگوی همه سوالات بشر است و مهر باطل را بر همه مکاتب ساختگی می زند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با تاکید بر اینکه شیعیان باید نسبت به مکتب تشیع آگاهی پیدا کنند تا به شیعه بودن خودشان افتخار داشته باشند، خاطرنشان کرد: مهدویت در عینت جامعه باید بدرخشد و متاسفانه کارهایی که در زمینه فرهنگ و تعالیم مهدویت صورت گرفته بسیار کم است در حالی که بزرگ ترین قدم های فرهنگی باید در عرصه مهدویت برداشته شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات