۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۴۵۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای تولید علم و تربیت انسان رسالت حوزویان برای تحقق شعار سال است

ارتقای تولید علم و تربیت انسان رسالت حوزویان برای تحقق شعار سال است
امام جمعه بجنورد گفت: رسالت حوزویان در راستای تحقق شعار سال ارتقای تولید علم و تفقه در دین و اهتمام بیشتر به تربیت انسان و کادرسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه شعبان، افزود: ماه شعبان ماه نور و انوار است؛ زیرا در این ماه نور اهل بیت تشعشع و جلوه گری کرده و دل‌ها را روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه سه نفر از معصومان و یک سردار بزرگ که افتخار معصومان است در این ماه به دنیا آمده‌اند، بر درک دعای مناجات شعبانیه تأکید کرد و گفت: این دعا در بین دعاهای مختلف وارده عارفانه‌ترین دعا است؛ به‌گونه‌ای که اگر همه عرفای عالم جمع شده و بخواهند چنین متنی تهیه کنند نمی‌توانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه گل سرسبد این دعا جمله «إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ» است، افزود: مناجات شعبانیه دعای سنگین و وزینی است؛ چراکه در این دعا از خداوند طلب می‌کنیم کمال انقطاع را به ما عطا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: باید بکوشیم در این ماه دل‌های ما نورانی شده، دریچه‌های قلب و فکر ما باز شود و حجاب‌های ظلمانی و نورانی را از ما بازگشاید تا با آمادگی بیشتری به ماه مبارک رمضان ورود کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان باید به معدن عظمت و سرچشمه کرامت‌ها و عظمت‌ها متصل شویم، اظهار کرد: متولیان فرهنگی باید این معارف والای شعبان را صادر کرده و بسط دهند تا نسل جوان ما بیش از پیش با این سرچشمه‌های عظمت و بزرگی آشنا شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در سال رونق تولید همه در بخش‌های مختلف باید تولید خود را افزایش دهند، ادامه داد: به‌عنوان مثال در این راستا لازم است علمای دین و دانشگاه‌ها در تولید علم به کار خود رونق داده و معلمان در تولید انسان و کادرسازی تراز انقلاب اسلامی تلاش بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امسال باید سال رونق تولید باشد و هر کس هر هنری دارد به میدان بیاورد، خاطرنشان کرد: باید همه بکوشند در حوزه‌های مختلف تولید افزایش یابد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات