۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۰۴۶۰۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترامپ و آل سعود محصول جدایی بشر از دین و ولایت الهی است

ترامپ و آل سعود محصول جدایی بشر از دین و ولایت الهی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان منهای دین و ولایت الهی، نتیجه آن افرادی همچون ترامپ، آل سعود و صدام می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از معلمان شهرستان قائمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های اثرگذار انقلاب یاد کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آراء و اندیشه‌های وی در عرصه‌های مختلف نظام هستیم.
 
وی، اندیشه‌های شهید مطهری را چراغ راه آینده کشور در عرصه‌های دینی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مراکز علمی و آموزشی باید بیشتر به افکار و آراء این شهید برجسته انقلاب اسلامی بپردازند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پرداختن به اندیشه‌های شهید مطهری در مسائل فرهنگی، سیاسی و دینی نباید تنها به ایام سالروز شهادت ایشان ختم شود، تصریح کرد: مراکز علمی و آموزشی باید با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در طول سال بیشتر آراء و اندیشه‌های ایشان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
 
وی با بیان این که بزرگترین نعمت الهی در وجود انسان عقل و مکمّل آن دین خدا و ولایت الهی است، بیان داشت: انسان منهای دین و ولایت الهی، نتیجه آن افرادی همچون ترامپ، آل سعود و صدام می‌شود، اما اگر انسان در سایه دین و ولایت رشد پیدا کند محصول آن شخصیتی همچون امام خمینی (ره) خواهد بود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مقام شامخ معلم در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان این که انبیا و اولیای الهی نقش معلم را در طول دوران حیات بابرکتشان ایفا کردند، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) با انتقال مفاهیم دینی به جامعه دوران خود، مردم را از جهل و گمراهی نجات دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آموختن در نظام دینی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است، افزود: نجات دادن حتی یک فرد از جهل و گمراهی به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی برای آن جامعه در پی خواهد داشت.
 
امام جمعه قائمشهر، ائمه اطهار (ع) را معلمان واقعی بشر در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: در اثر تبلیغ صحیح دین انسان‌های بسیاری از گمراهی نجات پیدا کردند و اصلاح شدند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، تعلیم و تربیت را یکی از مهم‌ترین وظایف مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در نظام آموزشی ما تعلیم باید همواره با تربیت همراه باشد تا آثار وجودی داشته باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات