۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۴۶۰۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

اخلاق طلاب باید همتراز با دین و ارزش‌های الهی باشد

اخلاق طلاب باید همتراز با دین و ارزش‌های الهی باشد
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: اخلاق و رفتار یک طلبه در نظام اسلامی باید همتراز با دین و ارزش‌های الهی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، توجه به اخلاق و تربیت را یکی از محوری‌ترین مباحث حال حاضر حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: تخلق به اخلاق و آداب اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد علمی طلاب محسوب می‌شود.
 
وی با بیان این که هدف امروز حوزه باید تربیت عالمان ربانی باشد، افزود: برای تحقق چنین چشم اندازی در حوزه نیازمند توجه ویژه خاص به مباحث اخلاقی و تربیتی هستیم.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز حوزه در کنار تعلیم و تربیت، تأمین کننده نیاز‌های اخلاقی جامعه است، تصریح کرد: این نیاز مهم با تربیت و پرورش فرهیختگان دینی از سوی حوزه‌های علمیه محقق می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، توجه به اخلاق و تربیت را یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و وجه تمایز حوزه‌های علمیه با سایر مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: امروز تربیت و پرورش طلابی در تراز دین و انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه است.
 
وی، کم توجهی به اخلاق و تربیت دینی را یک نقصان بزرگ در مراکز علمی و آموزشی برشمرد و افزود: حوزه باید در مباحث اخلاقی و تربیتی همواره سرآمد باشد، چون بنای اصلی حوزه توجه به اخلاق و تربیت است.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که اخلاق و رفتار یک طلبه در نظام اسلامی باید همتراز با دین و ارزش‌های الهی باشد، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید به الگو‌های اخلاقی در جامعه دینی تبدیل شوند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در کسب و تقویت ایمان و تقوای الهی نباید ذره‌ای کوتاهی کنیم، تصریح کرد: طلبه‌ای که سرباز امام زمان (عج) است باید در همه امور امام خود را یاری کند و امروز یکی از بهترین راه‌های کسب رضایت حضرت تقویت ایمان و تقوای الهی است.
 
وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره یکی از معنوی و اخلاقی‌ترین مراکز علمی و آموزشی به شمار می‌رفتند، بیان داشت: امروز نیز توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی مهم‌ترین رویکرد نظام مدیریتی در حوزه است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که علما و فقهای دینی بهترین الگوهای اخلاقی برای طلاب جوان حوزه هستند، گفت: آشنایی طلاب با سیره علمی و عملی چنین شخصیت هایی بزرگی می تواند چراغی روشن برای حرکت رو به رشد طلاب حوزه باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات