۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۴۶۱۱
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

نقش سازنده اساتید در تحول اخلاقی و معنوی طلاب

نقش سازنده اساتید در تحول اخلاقی و معنوی طلاب
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: اساتید با ارتباط سازنده می‌توانند موجب تحول اخلاقی و معنوی در طلاب شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر امروز با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران در این مدرسه علمیه برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم به نقش مؤثر و محوری اساتید در تربیت و پرورش طلاب حوزه اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه در خط مقدم تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارند.
 
وی از حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین کانون پرورش متخصصان و معلمان اخلاقی و دینی جامعه یاد کرد و افزود: اگر امروز شخصیت‌های برجسته‌ای در نظام شیعی همچون ستارگان پرنوری می‌درخشند به دلیل بهره مندی از محضور اساتید بنام و برجسته در حوزه بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ علما و فق‌های به نامی را تقدیم جامعه اسلامی کرده که آثار وجودی آن‌ها برای جامعه ملموس بوده است، گفت: امروز نیز حوزه همانند وظیفه گذشته را در تربیت و پرورش عالمان ربانی و فق‌های پارسا بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که جامعه اسلامی تحت تأثیر شخصیت‌های پرورش یافته از حوزه شاهد رشد و تحول عظیمی بوده است، بیان داشت: نمونه ملموس این موضوع انقلاب اسلامی ایران است که تحت رهبری امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع دینی برخواسته از متن حوزه امروز به یک الگوی اثرگذار در جامعه جهانی مورد توجه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان بزرگ دینی عمر با برکت خود در جهت رشد و گسترش دین و معنویت در جامعه صرف کردند، ادامه داد: امروز هر آنچه که در جامعه اسلامی دیده می‌شود نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی، اخلاقی و تربیتی آن‌ها است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز وظیفه حوزه به دلیل تغییر نیاز‌های جامعه سنگین‌تر از گذشته است، بیان داشت: باید افرادی در حوزه تربیت شوند که جامعه تحت تأثیر ویژگی‌ها و شاخصه‌های علمی و اخلاقی اخلاقی آن‌ها به یک رشد و جهش قابل توجهی از لحاظ معنوی، دینی و اخلاقی دست پیدا کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که اساتید به دلیل ارتباط نزدیک‌تر با طلاب نقش بسیار مهمی در هدایت علمی، فکری و اخلاقی آن‌ها بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اساتید تأثیرگذار‌ترین افراد در پرورش طلاب فاضل در حوزه به شمار می‌روند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که اساتید با تعامل و ارتباط سازنده با طلبه می‌توانند نقشی محوری در شکل دهی رفتار، اخلاق، افکار و اندیشه‌های او ایفا کنند، بیان داشت: اساتید با ارتباط سازنده می‌توانند موجب تحول اخلاقی و معنوی در طلاب شوند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات