۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۰۴۶۳۱

مدیر جدید گروه فلسفه پژوهشگاه معرفی شد

مدیر جدید گروه فلسفه پژوهشگاه معرفی شد
با حکم آیت الله رشاد حجت الاسلام رودگر به عنوان مدیر جدید گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه شورای علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی حکمی از سوی آیت الله رشاد ریاست پژوهشگاه، حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر به عنوان مدیر جدید گروه فلسفه معرفی شد.

آیت‌الله رشاد در این جلسه با بیان اینکه گروه فلسفه باید به مباحث فلسفه‌های مضاف که گروه‌های علمی مشغول به انجام پژوهش هستند ورود کند، اظهار داشت: گروه فلسفه باید صاحب رأی و حرف در این بحث باشد زیرا فلسفه‌های مضاف بحثی بینا‌رشته‌ای نیست بلکه یک رشته است.

رییس پژوهشگاه همچنین خطاب به اعضای گروه فلسفه بیان داشت: اعضای گروه فلسفه نقش مهمی در نظام‌مند کردن گروه فلسفه دارند و باید بتوانند به مشکلات جامعه نیز بپردازند و اعضا باید در تلاش برای ایجاد یک همکاری مجدانه با مدیر گروه باشند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد همچنین از تلاش‌های موفق و موثر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مسعود اسماعیلی مدیر پیشین گروه فلسفه نیز تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رودگر مدیر جدید گروه فلسفه در سخنانی از آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و همچنین حجت‌الاسلام محمد عرب صالحی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ما باید از منطق علمی، اخلاق، سلوک معنوی و آئین‌نامه‌ها به صورت ترکیبی در تدبیر و مدیریت گروه فلسفه استفاده کنیم و سعی بر آن است که فضای معنوی و اخوت بر گروه حاکم شود.

رودگر همچنین ادامه داشت: گروه فلسفه زین پس باید جایگاه خود را در پژوهشکده و پژوهشگاه پیش از پیش پیدا کند به طوری که گروه فلسفه مبنای خیلی از گروه‌ها را در پژوهشگاه باشد.

مدیر جدید گروه فلسفه بیان داشت: با توجه به شناختی که از گروه‌های فلسفه در مراکز پژوهشی دیگر دارم بر این باورم که با ظرفیت فعلی و تقویت آن به صورت کمی و کیفی، می‌توانیم گروه فلسفه را به گروهی مرجع تبدیل کنیم.

وی با اشاره به بحث فلسفه‌های مضاف که آیت‌االه رشاد در سخنان خود به آن اشاره داشتند نیز گفت که باید برنامه‌ریزی جلساتی با حضور ریاست پژوهشگاه به این مهم به صورت خاص پرداخته و اقدامات لازم برای داشتن برنامه‌ای دقیق و جامع جهت نیل به اهداف مربوط داشته باشیم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات