۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۰۴۶۳۳
حجت الاسلام سپهر:

ساده زیستی و خدمتگزاری امام راحل سرلوحه کار مدیران باشد

ساده زیستی و خدمتگزاری امام راحل سرلوحه کار مدیران باشد
حجت الاسلام سپهر با اشاره به گسترش اندیشه‌های امام در سطح جهان، گفت: مدیران ما باید ساده زیستی و خدمتگزاری امام امت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام، با اشاره به اینکه سیل اخیر تجربه بزرگی برای مدیریت استان و کشور بود، اظهار داشت: در سیل اخیر اخلاص و وحدت، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران تداعی کننده روز‌های دفاع مقدس است که در آن دوران چنین حماسه‌هایی ثبت و ماندگار شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به شهادت ۳۳ شیعی از سوی آل سعود بیان داشت: خون چنین جوانان مظلومی دامان آل سعود منفور را خواهد گرفت، آل سعود در نزد مسلمانان مکروه بوده و نقش بسیار اساسی در تفرقه افکنی میان مسلمانان بازی کرده و به تقویت حضور رژیم صهیونیستی در منطقه می‌پردازند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اندیشه‌های امام در ۴۰ سال گذشته جهان شمول شدند، افزود: روز جهانی قدس که از ابتکارات امام امت است؛ اکنون در مطالبه گری مسلمانان و آزادی خواهان جهان جایگاه خود را یافته و آزادی قدس شریف به یک مطالبه عمومی از سوی جهان اسلام تبدیل شده است.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: برخی کشور‌های اسلامی و منافقان داخلی برای به حاشیه راندن روز جهانی قدس، تلاش می‌کنند، اما انگیزه الهی امام در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز قدس در جهان اسلام به روز مطالبه گری کشور‌های اسلامی تبدیل شد.

وی از ستاد مرکزی استان خواست تا با مشارکت همه دستگاه‌های دولتی برنامه ریزی مفصل با محتوا و در رابطه با ارتحال امام داشته باشد در عین حال افزود: با توجه به مناسبت‌های روز جهانی قدس، ارتحال امام و ۱۵ خرداد بنا شد ستاد مشترکی شکل بگیرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بر ضرورت حضور دشمن شکن در مناسبت‌های پیش رو تأکید کرد و گفت: امام بزرگوار با عظمت سیاسی و جهانی، اما در محضر فقه امام صادق (ع) و اخلاق علوی و نبوی تربیت شد، دارایی اش یک سری کتاب و امور مرتبط به روحانیت بود؛ از این رو مدیران ما باید ساده زیستی و خدمتگزاری امام امت را سرلوحه قرار دهند.

این مقام مسؤول برپایی کنگره‌های شعری، مسابقات ادبی، نمایشگاه‌های کتاب و تهیه محصولات فرهنگی با محوریت اندیشه‌های امام را خواستار شد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و ارشاد و کانون فکری ـ فرهنگی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اقدام کنند و محوریت برنامه‌های ماه مبارک رمضان (رمضان ـ قرآن و امام)، (رمضان ـ قرآن و رهبری)، (رمضان ـ قرآن و قدس) قرار بگیرد.

حجت الاسلام سپهر پیشنهاد کرد تا دستگاه‌های دولتی در ماه مبارک رمضان، روزانه یک صفحه از کلام الله مجید را در نماز‌های جماعت برای شادی روح امام تلاوت کنند.

وی با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای ترویج اندیشه‌های امام استفاده شود، عنوان داشت: در عید فطر به دنبال سیاهپوش کردن جامعه نیستیم بلکه از لحاظ محتوایی باید رمضان، قرآن و امام مورد توجه قرار بگیرند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات