۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۴۶۳۹
در نشست خبری مجتمع آموزش عالی فقه مطرح شد؛

برنامه‌های مجتمع فقه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

برنامه‌های مجتمع فقه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
نشست خبری «تبیین فعالیت‌های مجتمع آموزش عالی فقه در تحقق گام دوم انقلاب»، با حضور اصحاب رسانه، در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام داراب سلاجقه، معاون ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه، در ابتدا با اشاره به برنامه‌های این مجتمع در ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: مجتمع آموزش عالی فقه در ماه مبارک رمضان، همانند سال‌های گذشته، میزبان سلسله جلسات درس‌های تفسیری «حضرت آیت‌الله سبحانی» پس از نماز ظهر و عصر است و برنامه ترتیل روزانه قرآن کریم نیز همه روزه برگزار خواهد شد.

وی، در ادامه، با اشاره به تدوین و انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در هفت بند اصلی، اظهار داشت: این بیانیه بیانگر رویکرد و درخششی نو در ادامه مسیر انقلاب اسلامی خواهد بود و برنامه‌ها و مسیرهای جدیدی پیش روی انقلاب اسلامی قرار خواهد نهاد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه در تبیین ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با طلاب غیرایرانی جامعه‌المصطفی ابراز داشت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تجربیات ارزشمند و موفقی در زمینه‌های گوناگون، به ویژه ابعاد اجتماعی و انسانی، پیش روی ما قرار دارد و یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این تجربیات و آموزه‌ها به سراسر عالم، طلاب غیرایرانی هستند که می‌توانند تبیین‌کننده این شاخص‌ها و تجربیات باشند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منشوری جهانی برای بشریت امروز دانست و گفت: انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدیدی است که بر فطرت و معنویت تکیه دارد و طلاب غیرایرانی جامعه‌المصطفی، به ویژه مجتمع آموزش عالی فقه، با بیش از دو هزار طلبه غیرایرانی، سفیران این پیام جهانی هستند.

حجت‌الاسلام سلاجقه ادامه داد: انقلاب اسلامی مایه سربلندی ایران، جهان اسلام و بشریت است که روزنه امیدی در دل‌های خسته از ظلم و بی‌عدالتی و دوری از معنویت گشود.

وی، در ادامه، با اشاره به برنامه‌های متنوع جامعه‌المصطفی و مجتمع آموزش عالی فقه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزش عالی فقه به منظور تبیین هر چه بهتر این بیانیه، اقدام به تشکیل شورای سیاست‌گذاری با حضور رئیس و معاونان مجتمع نمود و هم‌اکنون برنامه‌های متنوعی ویژه طلاب، استادان و کارکنان مجتمع طراحی شده است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه، حضور بیش از سیصد استاد و عضو هیئت علمی را در این مجتمع، ظرفیتی مناسب به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای طلاب غیرایرانی دانست و ادامه داد: هم‌اکنون، ترجمه متن بیانیه به زبان‌های مختلف به منظور انتشار در فضای مجازی به همت طلاب مجتمع در دست اقدام است و در کنار آن، برنامه‌های علمی و پژوهشی متعددی به کوشش طلاب و انجمن‌های علمی طراحی شده و در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سلاجقه با اشاره به اختصاص بخش‌هایی از مجلات علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی مجتمع آموزش عالی فقه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابراز داشت: به همین منظور، همایشی با مشارکت مراکز علمی مختلف با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دوشنبه، 9 اردیبهشت از ساعت 11 در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار خواهد شد که با طراحی صورت‌گرفته، زمینه حضور گسترده طلاب و استادان مجتمع در این همایش فراهم آمده است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات