۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۴۷۲۹
حجت الاسلام توسلی نژاد تشریح کرد؛

برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی برای طلاب

برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی برای طلاب
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای همسران و فرزندان طلاب یکی از برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌های طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب و روحانیان استان به نسبت سال گذشته حدود سه برابر افزایش‌یافته است.

وی افزود: افزون بر اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب و روحانیان استان تسهیلاتی هم برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به همسران طلاب و روحانیان اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد اضافه کرد: دغدغه مرکز خدمات همواره خدمت به طلاب و روحانیان و رفع مشکلات و مسائل معیشتی آن‌ها بوده تا این عزیزان بتوانند با فراغ خاطر بیشتری به امر تحصیل، تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی بپردازند.

وی ادامه داد: به این منظور مرکز خدمات برنامه‌های فرهنگی بسیاری در راستای کاهش دغدغه‌های طلاب و روحانیان برنامه‌ریزی کرده است تا حوزویان بتوانند بهتر و مؤثرتر به ایفای رسالت طلبگی بپردازند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات استان، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای همسران و فرزندان طلاب یکی از برنامه‌های فرهنگی این مرکز برای خانواده‌های طلاب و روحانیان است.

وی خاطرنشان کرد: همایش کارگاه ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی برای مزدوجان تازه عقد کرده با شرکت 140 نفر در اردیبهشت‌ماه سال جاری ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات است.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد اظهار داشت: افزون بر این برنامه‌های فرهنگی برگزاری همایش پیوندهای آسمانی هم با شرکت طلاب جوان و خانواده‌های آن‌ها و ارائه مشاوره خانواده در دستور کار این مرکز قرار دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به افزایش آمار فرزندان و همسران ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان به 277 نفر، گفت: به‌منظور تشویق و ترغیب بیشتر فرزندان و همسران طلاب و روحانیان که ممتاز تحصیلی هستند، همایش ممتازان تحصیلی ویژه فرزندان و خانواده‌های طلاب برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات