۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۴۷۵۵
حجت الاسلام نوری زاده:

ظرفیت های اجتماعی مساجد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد

ظرفیت های اجتماعی مساجد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه ظرفیت های اجتماعی مساجد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، گفت: مساجد مهم ترین پایگاه های اجتماعی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز بیش از 70 هزار مسجد در وجود دارد، گفت: از این میان تعداد 3 هزار و 500 مسجد در استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه مساجد مهم ترین پایگاه های اجتماعی در کشور هستند، اظهار داشت: امروز باید بیش از پیش به ظرفیت های اجتماعی مساجد توجه شود، زیرا این مسأله می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه مساجد در حادثه سیل اخیر یکی از پایگاه های مهم خدمت رسانی به سیل زدگان بودند، ابراز کرد: برخی مساجد در کشور قبول کرده بودند هر کدام 110 خانه را در مناطق سیل زده بازسازی کرده و لوازم خانگی آن را تأمین کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور به نقش پررنگ مساجد در ایجاد انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: مساجد پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی بوده اند؛ بدون شک مساجد در طول تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پایگاه های مهمی محسوب شده و می شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های اجتماعی مساجد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، ادامه داد: امروز نیز باید سعی کنیم ظرفیت های بی نظیر مساجد را همانند ابتدای انقلاب اسلامی احیا کنیم؛ بدون شک اگر ظرفیت های اجتماعی مساجد فعال شود، جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام نوری زاده با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مساجد در کشور مجهز به روحانیون ممحض در مسجد نیستند، ابراز کرد: امروز باید تلاش کنیم این خلأ را پوشش دهیم؛ درصدد آن هستیم که از ظرفیت علما، بزرگان و مبلغان در مساجد استفاده کرده تا ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی مساجد را تقویت کنیم./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
حسین ثالث موید
ارسال نظرات