۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۷۶۰
همزمان با ایام ماه رمضان؛

۲ هزار مسجد خراسان جنوبی فعال می‌شود

۲ هزار مسجد خراسان جنوبی فعال می‌شود
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان حدود ۲ هزار مسجد شهری و روستایی استان و روستا‌هایی که دارای روحانی هستند، فعال خواهد بود.

حجت الاسلام روح الله نوری، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: همه ساله از 20 تا 29 ماه شعبان به عنوان دهه غبارروبی و تعظیم و تکریم مساجد نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد سطح استان آماده میزبانی از ماه ضیافت الهی می‌شوند، گفت: در کنار بحث‌های تبلیغی و ترویجی و ایجاد زمینه‌ای برای شناخت جایگاه مسجد در ماه رمضان، گفتمان سازی برای مساجد انجام می‌شود.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نام‌گذاری روزهای دهه غبارروبی و تکریم مساجد، افزود: 20 شعبان به عنوان روز مسجد، زمینه ساز رونق تولید، 21 شعبان به عنوان روز مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب، 22 شعبان به عنوان روز مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی، 23 شعبان به عنوان روز مسجد، محور اتحاد و همبستگی و 24 شعبان به عنوان روز مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: همچنین 25 شعبان به عنوان روز مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی، 26 شعبان به عنوان روز مسجد، کانون تزکیه و تعلیم، 27 شعبان به عنوان روز مسجد، میعادگاه منتظران موعود، 28 شعبان به عنوان روز مسجد، جلوه جهاد فرهنگی و 29 شعبان به عنوان روز مسجد، پایگاه تعالی جوان مومن و انقلابی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه غبارروبی مساجد در پنج مسجد به صورت نمادین با حضور مسئولان برگزار خواهد شد، ادامه داد: روز دوشنبه 9 اردیبهشت در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) روستای حاجی آباد، روز چهارشنبه 11 اردیبهشت در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) سراب، روز سه شنبه 10 اردیبهشت در مسجد امام رضا(ع) خیابان رجایی، روز پنجشنبه 12 اردیبهشت در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) و روز شنبه 14 اردیبهشت در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سایت اداری به صورت نمادین غبارروبی انجام می‌شود.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 700 مسجد در خراسان جنوبی فعال است و در ایام ماه مبارک رمضان نیز حدود 2 هزار مسجد شهری و روستایی استان و روستاهایی که دارای روحانی هستند، فعال خواهد بود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مساجد در کشور رشد خوبی داشتند و امروز مطالبات در مساجد زیاد است، اظهار کرد: باید در سه بخش از مخاطبین شامل مسجدی‌ها، غیرمسجدی‌ها و مسئولان جایگاه جایگاه مسجد مشخص شود.

وی افزود: رسیدن مسجد به طراز انقلاب اسلامی جنس کار همگانی و مردمی و همراه با ولایت است و این موضوع با ابلاغ و دستور ایجاد نمی‌شود بلکه با گفتمان و حضور انقلابی ضورت می‌گیرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات