۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۷۷۴
امام جمعه موقت اهواز:

کنترل و تسلط بر فضای مجازی ضروری است

کنترل و تسلط بر فضای مجازی ضروری است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت کنترل فضای مجازی، گفت: عرض اندام قاتل طلبه همدانی در فضای مجازی غیرقابل قبول است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تلخ دانستن فاجعه قتل طلبه همدانی اظهار داشت: چنین فاجعه‌ای زیبنده جامعه ما نیست، همه شهروندان طلبه و غیرطلبه از کرامت و احترام برخوردار هستند، اما اینکه چنین قتلی روی دهد و در فضای مجازی شاهد عرض اندام قاتلان باشیم، قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه فضای مجازی بخشی از زندگی امروزی جهانیان شده است، عنوان داشت: ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و شاهد اثرگذاری چنین فضایی بر زندگی حقیقی هستیم؛ از این رو کنترل و تسلط فضای مجازی مانند فضای حقیقی جامعه بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه در فضای حقیقی اجازه عربده کشی و شرارت به شهروندان در هیچ جای جهان داده نمی‌شود، افزود: در فضای مجازی باید کنترل صورت گیرد و همانطور که رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی بر امر مذکور تأکید کردند، ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تکلیف مهمی بر عهده نیروی انتظامی، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین اصولی و درست است.

وی ادامه داد: بی بند و باری در فضای مجازی به سود کسی نیست و دولتمردان در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای مجازی که از سوی رهبر انقلاب تشکیل شده است به همراه سایر نهاد‌های متولی در جلسات و تصمیمات شان دست به دست هم بگذارند تا آرامشی که حق مسلم همگان است، برآورده شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ایجاد امنیت و آرامش وظیفه مسؤولان، نظام و کارگزاران است، تصریح کرد: این امر با دلسوزی و اهتمام بیشتری پیگیری شود تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات