۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۷۷۵

برگزاری کارگاه «مساجد، خانواده و شریعت اسلامی» در سوئد

برگزاری کارگاه «مساجد، خانواده و شریعت اسلامی» در سوئد
کارگاه بررسی نقش مساجد در جوامع اسلامی و مسائل مربوط به خانواده و فقه اسلامی در سوئد برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه مساجد دانمارک (Danish Mosques) با مشارکت شبکه مطالعات مساجد نوردیک (Nordic Mosques Research Network) کارگاهی با موضوع کارکرد مساجد در اسلام و مسائل خانواده و فقه اسلامی برگزار می­‌کنند. این نخستین کارگاه از مجموعه کارگاه­‌های برنامه مطالعات مساجد دانمارک است.
 
برگزار­کنندگان این کارگاه از محققان ساکن کشورهای نوردیک (دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد)  که در مورد مساجد، خانواده و شریعت اسلامی تحقیق­ می­کنند دعوت کرده‌­اند مقالات خود را برای ارائه در این کارگاه ارسال کنند.
 
از نظر برنامه­‌ریزان این کارگاه، بزرگترین چالش پیش روی مساجد و مسلمانان در کشورهای نوردیک ایجاد نهادهای معتبر و پاسخگوی حقوقی است که بتواند به مسلمانان در مسائل نژادی، اجتماعی و حقوقی که با ارزش­های جامعه غربی متعارض به نظر می­رسد، کمک کنند.

برخی از موضوعات مورد بررسی در این کارگاه عبارتند از: 
مسلمانان چگونه در مساجد خود، هویت قانونی، اخلاقی و عرفی خود را بروز می‌­دهند؟؛چه نوع نهادهایی در این زمینه‌ ایجاد شده­‌اند؟؛ در کشورهای نوردیک چه تعداد شوراهای اسلامی وجود دارند؟؛ نظر مسلمانان درباره آن‌ها چیست و چگونه از آنها استفاده می­‌کنند؟؛ دادگاه­‌های کشورهای نوردیک با چه نوع مسائل فقهی و اخلاقی مانند مسائل مربوط به خانواده (همچون طلاق، ارث و چند همسری) مواجه هستند؟

این کارگاه از ۲۱ تا ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ (۳۰ مرداد تا اول شهریور) در هتل پانوراما در شهر گوتبرگ سوئد برگزار می­‌شود. علاقه‌مندان می‌­توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) ارسال کنند./847/ب
منب: ایکنا
ارسال نظرات