۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۷۹۶
رییس مرکز خدمات حوزه:

تخریب ارتباط عاطفی میان مردم و روحانیت در دستور کار دشمن است

تخریب ارتباط عاطفی میان مردم و روحانیت در دستور کار دشمن است
وقتی یک نوع اتحاد و ارتباط عاطفی خوبی میان روحانیت و مردم ایجاد می‌شود دشمنان برای تخریب این ارتباط تلاش می‌کنند تا این فضای مناسب ادامه پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی صبح امروز در جلسه شورای اداری مرکز خدمات ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از تمامی حوزویانی که برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان فعال بودند تشکر می‌کنم و جای شکر دارد که روحانیت در این عرصه حضور فعالی داشت.

وی بیان کرد: این حضور فعال فرصت بسیار خوبی برای ارتباط نزدیک مسئولان، مردم و روحانیت ایجاد کرد و با توجه به خسارات فراوانی که پس از وقوع سیل به وجود آمد خداوند عنایتی کرد که روحانیان حضوری جهادی در میان سیل‌زدگان داشته باشند و رابطه عاطفی خوبی بین مردم و روحانیت ایجاد شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه همچنین از حضور جهادی کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مناطق سیل‌زده قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در هیئت مدیره مرکز خدمات مسائل مربوط به سیل مطرح شد، گفت: باید از اعضای هیئت مدیره تشکر کنم که تصویب کردند ساختاری در مرکز خدمات برای پرداختن به مسئله حوادث غیر مترقبه ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: مرکز خدمات با تفاهم‌نامه‌ای که با هلال‌احمر دارد می‌تواند بحث آموزش طلاب را پیگیری کند تا در این‌گونه حوادث با ساماندهی طلاب آموزش دیده، نقش خود را بهتر ایفا کند.

وی ابراز کرد: لازم است از تمامی طلاب و روحانیانی که علی‌رغم مشکلات و سختی‌های بسیاری که دارند در این ایام کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی به سیل‌زدگان کردند تشکر کنم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: واقعاً جای خوشحالی دارد که طلاب این‌گونه روحیه ایثار و فداکاری دارند و به هم‌وطنانشان کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: روحانیت در این حوادث پیشاپیش دیگر اقشار جامعه حضور داشت، همان‌طور که در دفاع مقدس روحانیت جلودار بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: گمان می‌کنم وقتی یک نوع اتحاد و ارتباط عاطفی خوبی میان روحانیت و مردم ایجاد می‌شود دشمنان برای تخریب این ارتباط تلاش می‌کنند تا این فضای مناسب ادامه پیدا نکند.

وی افزود: طلبه بزرگواری که در همدان به دست یک انسان جانی به شهادت رسید بی‌شک بدون هماهنگی نیست و مطمئناً دست‌هایی در کار است تا این فضا را آلوده کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به موج تبلیغی دشمنان برای صدمه زدن به عزت روحانیت گفت: ان شاء الله این تبلیغات راه به جایی نمی‌برد؛ مظلومیت خون شهید اثر خود را می‌گذارد همان‌طور که امام(ره) فرمودند «بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود.»

وی مطرح کرد: آمریکایی‌ها با تمان توان در حال ایجاد فشار علیه جمهوری اسلامی هستند و به تعبیر خودشان بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را تحمیل می‌کنند ولی خداوند همواره راهی برای خروج از این مشکلات باز می‌کند و به فضل خداوند از این شرایط عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: البته بخشی از این سختی‌ها به علت مدیریت ضعیف و اشکالاتی است که در داخل داریم و مقداری کار را مشکل کرده است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

وی ادامه داد: در یک‌ساله اخیر موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف ازجمله در عرصه تولید و فناوری داشته‌ایم به‌طوری‌که این موفقیت‌ها مانند معجزه بوده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه کشور ما از جهات مختلف دارای امتیازهای فوق‌العاده‌ای است، گفت: روحیه دادن و تقویت کردن این فضای مثبت یک ضرورت است، ما نباید تنها جنبه‌های منفی را ببینیم و به جنبه‌های مثبت بی‌توجه باشیم.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورها اگر چنین مشکلاتی پیش می‌آمد مایحتاج مردم اصلاً پیدا نمی‌شد همان‌طور که این موارد را در تاریخ معاصر خود دیده و یا شنیده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ما باید در مقابل این موج تبلیغی و جنگ فرهنگی که علیه کشورمان برای ناامید کردن مردم به راه انداخته‌اند بایستیم و با روشنگری به مردم امید دهیم.

وی گفت: ما باید این شرایط را لمس کرده و احساس کنیم که در شرایط جهاد و جبهه هستیم تا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم؛ اگر انسان خود را در جبهه ببیند خیلی از مسائل جزئی را فراموش می‌کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: نیاز است در این شرایط برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات را طبقه‌بندی کنیم و از همین ابتدای سال طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم تا پایان سال به اولویت‌ها بپردازیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات