۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۴۷۹۷
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان:

فعالیت پژوهشی طلاب باید کاربردی شود + فیلم

فعالیت پژوهشی طلاب باید کاربردی شود + فیلم
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه آسیب‌ها و تهدیدات علمی حوزه‌های علمیه برطرف شود، گفت: فعالیت پژوهشی طلاب باید کاربردی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران، امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: خداوند را باید به وجود چنین مراکز پژوهشی و مطالعات تخصصی در حوزه های علمیه خواهران سپاس گفت.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که حوزه های علمیه خواهران را پدیده‌ای مبارک بیان کردند، ابراز کرد: لازم است دستاوردها و آثار فعالیت‌های علمی حوزه های علمیه خواهران ظهور و بروز یافته و تولیدات علمی آنان مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به اینکه امروز برخی امور نظام آموزشی و علمی حوزه های علمیه در معرض تهدید و آسیب قرار دارد، اظهار داشت: یکی از آن تهدیدات مربوط به خروجی دستاوردهای حوزه های علمیه در عرصه عدم تربیت طلاب صاحب تولید و علم می شود از این رو لازم است طلاب تنها مصرف کننده علم نباشند بلکه خود تولید کننده علم به شمار آیند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران تاکید کرد: حوزه های علمیه از همان ابتدای سال تحصیلی طلاب در کنار آموزش و تهذیب دانش پژوهان حوزوی را محقق و پژوهشگر بار بیاورند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آموزش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه باید به صورت تخصصی دنبال شود، عنوان کرد: با تخصصی شدن این فعالیت‌ها ما شاهد خروجی خوبی از مدارس علمیه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در ادامه بیان داشت: با فعالیت‌های علمی گروهی در مدارس علمیه ما شاهد ثمرات مثبت و بعضا بی اشکال خواهیم بود همچنین لازم است فعالیت‌های فردی در حوزه های علمیه کاهش یابد و به فعالیت های حوزه های علمیه به صورت کاربردی توجه ویژه شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 12
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات