۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۸۰۱
حجت الاسلام حسینی:

جایگاه ولایت فقیه را می توان در نهج البلاغه جستجو کرد + فیلم

جایگاه ولایت فقیه را می توان در نهج البلاغه جستجو کرد + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احیای مکتب تشیع مهمترین وظیفه فقها محسوب می شود، گفت: جایگاه ولایت فقیه را باید در نهج البلاغه جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی استاد نهج البلاغه، امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: الفاظ نهج البلاغه رستاخیز و معنای آن قیامت است.

وی افزود: زمانی که انسان به الفاظ نهج البلاغه رجوع می کند به رستاخیز می رسد و زمانی که به مفاهیم آن توجه می کند قیامتی از معانی پنهانی آن هویدا شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جهان اسلام شیعی سه دوره را تا به امروز تجریه کرده است، عنوان کرد: یکی از آن ادوار دوره روایی بوده است در این دوره روایات با این هدم جمع آوری می شد که ارتباط مردم با معصومین قطع نشود و بتوانند پاسخ احکام خود را بیابند.

استاد حوزه علمیه درخصوص دومین دوره که دوره استلال است، اظهار داشت: دوره استلال همان مرجعیت است در این دوره فقها انتظار داشتند مردم از استدلال آنان که از کلام آسمانی و روایی کشف شده بود تبعیت کنند.

وی با اشاره به دوره سوم، گفت: در حال حاضر ما در عصر سوم قرار داریم که به این عصر دوره ولایت مداری گفته می شود؛ امروز مهمترین بحث فقها آن است که فقیه متولی و عهده دار چه اموری است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه احیای مکتب تشیع مهمترین وظیفه فقها به شمار می رود، اظهار داشت: در این عصر برای پاسخ به شبهات و ترویج و احیای معارف اهل بیت(ع) می توان به امیربیان رجوع کرد تا رابطه فقیه با دین و مردم مشخص شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل بیت(ع) پایه دین هستند و آنان ستون های یقین محسوب می شوند و هدایت از آن اهل بیت(ع) است و رسوح در سنت مهمترین وظیفه ما به شمار می رود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات