۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۴۸۱۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

هدف مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه رفع مهجوریت نهج البلاغه است

هدف مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه رفع مهجوریت نهج البلاغه است
فضائلی رفع مهجوریت نهج البلاغه در حوزه های علمیه را مهمترین هدف راه اندازی این مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نیره فضائلی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، احمدی استاد نهج البلاغه، امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه از عنایت خاص خداوند متعال به نیات خالص موسسان و مدیران این مجموعه است.

وی در خصوص موضوعات پژوهشی مورد توجه این حوزه، ادامه داد: حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) از سالهای 85 در موضوعاتی مانند اسلام و فیمینیسم، جهانی سازی و اسلام، اسلام و آینده جهان، شیوه تولید محتوای دینی، آسیب شناسی دینی و خانواده متعالی، و آسیب شناشی دینی و اینترنت ورود جدی داشته و دستاوردهای تحقیقی و پژوهشی خوبی به دست آورده که امروز آن دستاوردها به صورت سی دی، کتاب و مقاله قابل استفاده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) ادامه داد: اما از سال 90 مهجوریت نهج البلاغه در مدارس علمیه ما را بر آن داشت تا اقدامات پژوهشی فراگیری را راه اندازی کنیم از این رو با شناسایی مراکز تخصصی نهج البلاغه کارگاه های نگرش در نهج البلاغه را برگزار کردیم و حتی جلساتی را در درس هفتگی طلاب قرار دادیم تا زمینه های رفع این مهجوریت فراهم شود.

فضائلی اضافه کرد: متن خوانی و ختم تدریجی نهج البلاغه، برگزاری مسابقات هفتگی حفظ حکمت های نهج البلاغه برای طلاب از جمله برنامه هایی بود که در این سالها انجام شد.

وی افزود: همچنین موضوعاتی از قبیل اخلاق عملی در آییه کلام علوی، حقوق در نهج البلاغه، پایبندی اعضای خانواده و حقوق متقابل مورد توجه پژوهشگران این حوزه علمیه بوده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در ادامه بیان داشت: در این سالها حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) تعاملات و همکاری هایی در زمینه نهج البلاغه با مراکر دانشگاهی داشته است.

فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این مرکز پژوهشی انس با نهج البلاغه و تولید علم در عرصه علوم انسان، گسترش فضای پژوهشی کاربردی در راستای کتاب شریف نهج البلاغه و ارائه دستاوردهای پژوهشی در مواجهه با چالش های عصر کنونی و تربیت محقق بوده است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات