۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۴۸۱۸
کارشناس اقتصاد مقاومتی مطرح کرد؛

عملیات روانی تحریم را تأثیر گذار نشان می دهد

عملیات روانی تحریم را تأثیر گذار نشان می دهد
ابدالی با بیان این که تحریم های هیچ اثری ندارند، گفت: عملیات روانی و نفوذ اقتصادی تحریم ها را تأثیر گذار نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ابدالی در سومین روز از سلسله نشست های طلیعه رمضان که در سالن همایش های غدیر برگزار شد در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: چند سال است که در جنگ اقتصادی با دشمن به سر می بریم و دریافتی بسیاری از مسؤولان، نخبگان و مردم از تحریم با آنچه که درعالم واقع و در گفتمان امام خمینی(ره) وجود دارد متفاوت است.

کارشناس اقتصاد مقاومتی ادامه داد: تصوری که مردم از تحریم دارند یک توهم است و اگر گفته شود هشتاد درصد آن جنگ روانی است بی راهه نگفته ایم.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که دشمن به چه دلیل جنگ نظامی را انتخاب نمی کند، گفت: دشمن در جنگ نظامی نمی تواند کاری انجام دهد اما به دلیل این که در زمینه اقتصادی ضعف داریم و دشمن نیز بر ضعف ها دست می گذارد جنگ اقتصادی را انتخاب کرده است البته ضعف ها قابل جبران است و رهبر معظم انقلاب نیز همه راه ها را بیان کرده اند.

ابدالی ادامه داد: سه ابزار دشمن برای جنگ اقتصادی تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی است؛ تحریم ها هیچ اثری در اقتصاد ندارد و حتی یکی از عوامل موفقیت های انقلاب اسلامی تحریم است چنانچه مشاهده می شود پیشرفت ها در جاهایی است که تحریم شده ایم.

وی با بیان این که نا امیدی از شیوه های دشمن است، گفت: طراحان تحریم ایران می گویند شبانه روزی در زمینه تحریم ایران تلاش می کردیم اما درایران با وجود این که رهبرمعظم انقلاب بارها بیان کرده اند کمیته ای در زمینه بررسی تحریم ها تشکیل شود هیچ کاری صورت نگرفته است و حتی ایشان مجلس را توبیخ کردند و باید گفت متأسفانه حتی خواص انقلابی در زمینه اقتصاد مقاومتی کم کاری کرده اند.

کارشناس اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در سال 90 که حتی سازمان ملل ایران را تحریم کرده بود 2 میلیون بشکه نفت فروش داشته ایم که تحریم فقط توانست 20 درصد فروش ایران را کاهش دهد و امروزه نیز تجربه های سال 90 و 91 را نیز به همراه داریم.

وی با بیان این که تحریم به تنهایی اثر ندارد، گفت: تحریم نه تنها اثر ندارد بلکه موجب رشد نیز می شود اما آنچه که موجب می شود تحریم اثر کند نفوذ اقتصادی و عملیات روانی است چنانچه روسیه نیز که از نظر محصولات کشاورزی به اروپا وابسته بود پس ازتحریم در زمینه تولیدات کشاورزی خود کفا شده است و پوتین در دیدار با رهبر معظم انقلاب می گوید کارگران و تولید کنندگان ما می گویند امیدواریم تحریم ها همیشه ادامه داشته باشند.

ابدالی ادامه داد: ابزارهای نفوذ دشمن سازمان های بین المللی هستند به عنوان مثال سند 2030 را تدوین می کنند که در این سند به حوزه زنان و دختران توجه ویژه دارد و در زمینه اقتصاد نیز بیان می کند، می گویند نباید برنامه اقتصاد ملی داشته باشید بلکه باید از سازمان ملل مجوز بگیرید.

وی افزود: اوضاع اقتصادی آمریکا بسیار متشنج است و ترامپ نیز به آن اعتراف کرده و دلیل درگیری های او با اروپا به دلیل این است که آمریکا را نجات دهد اما عملیات روانی اجازه نمی دهد که این موارد برای مردم روشن شود و هر روز آن ها را با موردی سرگرم می کنند./1324/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات