۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۴۸۳۳
مدیر حوزه علمیه کاشان:

حوزه علمیه کاشان به لحاظ کمیت در رتبه هفتم کشور قرار دارد

حوزه علمیه کاشان به لحاظ کمیت در رتبه هفتم کشور قرار دارد
حجت الاسلام فرجی گفت: حوزه علمیه کاشان به لحاظ کمیت با حدود ۴ هزار طلبه زن و مرد در بین حوزه‌های علمیه کشور رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی دوشنبه شب در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و مبلغات شهرستان‌های کاشان و آران که در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه کاشان تنها حوزه شهرستانی است که مستقل و استانی محسوب می‌شود.

وی افزود: حوزه علمیه کاشان با ۱۴ مدرسه علمیه و ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه مرد و یکهزار و ۵۰۰ طلبه خانم به لحاظ کمیت در بین حوزه‌های علمیه در رتبه هفتم کشور قرار دارد و به لحاظ کیفیت رتبه سوم آموزشی را دارد.

حجت الاسلام فرجی در ادامه با اشاره به اینکه دو حوزه نراق از استان مرکزی و حوزه نطنز از استان اصفهان به حوزه علمیه کاشان ملحق شده است، گفت: امروز حوزه علمیه کاشان در بخش نخبگان نیز توانسته رتبه هفتم کشور را به خودش اختصاص دهد.

وی یادآور شد: سال گذشته حوزه علمیه کاشان بیش از ۷۰۰ مقاله مقبول را به کنگره علامه حلی ارائه کرده است که به لحاظ کمی و کیفی حوزه علمیه کاشان را در این بخش برجسته‌تر ازحوزه‌های علمیه دیگر معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه حوزه علمیه کاشان همه مراحل قم دوم را طی کرده است و به عنوان قم دوم شناخته شده است، اظهار داشت: حوزه علمیه کاشان امروز در ۶ رشته دوره‌های تخصصی تربیت راهنما خواهران و برادران را برگزار کرده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات