۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۴۸۶۰
مدير حوزه علميه كاشان:

پیشتازی در فرهنگ شهادت طلبی از افتخارات حوزه است

پیشتازی در فرهنگ شهادت طلبی از افتخارات حوزه است
حجت الاسلام فرجی پیشتازی حوزه علمیه در فرهنگ شهادت طلبی را از افتخارات حوزه دانست و گفت: حوزه نسبت به آمار جمعیتی خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی صبح امروز در مراسم یادبود طلبه شهید مصطفی قاسمی که در مدرسه علمیه باب العلم آیت الله اعتمادی کاشانی برگزار شد، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده اگر تا پیش از این برای براندازی نظام از جوان‌ها و دانشگاه استفاده کرده اشتباه کرده در حالیکه برای براندازی نظام باید از کسانی که نظام را تأسیس کردند استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در این تفکر به دنبال این است تا علما را در تقابل با علما و طلاب را در تقابل با طلاب و حوزه را در تقابل با حوزه قرار دهد، افزود: دشمن در این توطئه خود تا حدودی موفق بوده است.

به گفته وی، تقابل حوزه با حوزه می‌تواند منجر به ضعف حوزه شود تا حوزه نتواند شور و اشتیاق انقلابی خود را حفظ کند و از این مهمتر موضوع مقابله با فرهنگ ولایت فقیه است که از سال ۷۶ با مطرح کردن رفراندوم مطرح شد.

وی افزود: دشمن در ادامه تقابل نیرو‌های خودی را در دستور کار قرار داد، اما به دلیل هشدار‌های رهبری و هوشیاری حوزه در انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه این توطئه دشمن نیز با شکست همراه شد، اما امروز تقابل نیرو‌های خودی به شکل دیگری آغاز شده است.

حجت الاسلام فرجی پیشتازی حوزه‌های علمیه در فرهنگ شهادت طلبی را یکی از افتخارات حوزه دانست و گفت: حوزه‌های علمیه نسبت به آمار جمعیتی خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کرده است.

وی افزود: با شهادت نیرو‌های انقلابی دشمن نمی‌تواند اسلام و فرهنگ اسلام ناب را محو و نابود کند، چرا که تفکر اسلام ناب و شهادت طلبی نابود شدنی و محو شدنی نیست، همانگونه که با شخم زدن کربلا نتوانستند فرهنگ عاشورا و شهادت را محو نابود کنند.

حجت الاسلام فرجی گفت: فرهنگ شهادت نابود شدنی نیست و این فرهنگ نیاز به خون دارد، از این رو شهید مطهری می‌فرماید، وقتی تاریخ شیعه را ورق بزنید هر یک از ورق تاریخ شیعه به خون آغشته است و تشیع و آثار و دستاورد‌های آن با شهادت علمای خود ماندگار شده است.

وی افزود: تاریخ مزین به خون و شهادت است و یقینا خون شهید و شهادت تضمین کننده بقای اسلام ناب محمدی و تشیع است که نمونه بارز آن کربلا و عاشورا است که نتوانستند آن را محو و نابود کنند چرا این قدرت الهی است که اسلام زنده بماند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه امروز مقابله با فرهنگ شیعه در دستور کار دشمن قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی که روحانیت مورد هجمه دشمن قرار گرفته است برای ادامه راه شهدا و فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره و آرمان شهدا وظیفه ما سنگین‌تر است.

حجت الاسلام فرجی ابراز کرد: این افتخار روحانیت است که در همه صحنه‌ها یک گام از بقیه جلوتر بوده است و در صف مقدم قرار داشته و دارد و امروز نیز در صف مقدم کمک به هم وطنان سیل زده کشور قرار دارد.

وی تأکید کرد: روحانیت راه شهید و شهادت را از ابتدای ورود به حوزه پذیرفته است تا در راه دین از مال و جان و خانواده خود بگذرد، چرا که فرهنگ حوزه همان فرهنگ عاشورا است و امام حسین (ع) است که نمونه‌ای از گذشت و فداکاری است.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: برای احیای دین نه تنها کلام و بیان و وقت بلکه باید از جان و مال خود گذشت و در این راه حوزه‌های علمیه همیشه پیشتاز و شاخص بوده اند.

حجت الاسلام فرجی شهادت در راه اسلام و انقلاب اسلامی را افتخار دانست و افزود: شهادت طلبه شهید همدانی مصطفی قاسمی در مقابل مدرسه علمیه از افتخارات حوزه علمیه است که اين شهادت را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و خانواده تبریک و تسلیت می‌گوییم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات