۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۸۶۸

خواسته انصارالله از مردم انقلابی سودان

خواسته انصارالله از مردم انقلابی سودان
انصار الله از مردم انقلابی سودان خواست برای برای خروج از یمن، به ارتش سودان این کشور فشار وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، چند سالی است که نظامیان سودان در کنار نیروهای متجاوز سعودی اماراتی در جنگ یمن مشارکت دارند. حضور نظامیان سودانی در خط مقدم میدان نبرد، رفتار تحقیرآمیز افسران سعودی اماراتی با نظامیان سودانی سبب شد بارها مردم و سیاستمداران سودانی خواستار بازگشت ارتش این کشور از جنگ یمن شوند، اما ریاض و ابوظبی با کمک های اندک اقتصادی مالی خود به خارطوم باعث شدند، ارتش سودان همچنان در میدان جنگ باقی بماند.

جنبش انصار الله یمن دیروز با انتشار بیانیه ای از مردم انقلابی سودان خواست به ارتش این کشور فشار وارد کنند تا نظامیان سودانی را از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن خارج کند.

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه خود با اشاره به توانایی ملت سودان در سرنگونی نظام عمرالبشیر تاکید کرده است: ما از ملت شریف سودان و نیروهای فعال در این کشور می خواهیم برای عزت و کرامت سودان و ارتش این کشور هم که شده  این فشار را به فرماندهان عالی رتبه وارد کنند تا آنان مجبور شوند، دستور عقب نشینی نظامیان سودانی از یمن را صادر کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این بیانیه آمده است : زیبنده نیست ارتشی که عمرالبشیر را برکنار کرد و نظام حکومتی در سودان را تغییر داد، با ملتی مستقل (یمن) بجنگد و مانع از تعیین سرنوشت آنان به دست خودشان شود.

انصار الله در بیانیه خود با اشاره به جرایمی که نظامیان متجاوز علیه شهروندان یمنی مرتکب شده اند از سازمان ملل خواست تا کمیته ای برای بررسی این جنایات تشکیل دهد. همچنین انصارالله از سکوت سازمان های بین المللی و حقوقی در برابر جنایات ائتلاف سعودی اماراتی در جنگ یمن انتقاد کرد.

بیانیه درخواست انصار الله در حالی منتشر شد که مردم سودان در اعتصاب خود در برابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح در خارطوم ، خواستار بازگشت سریع نظامیان این کشور از جنگ یمن و عدم اعزام نیروهای ارتش به سایر جنگ ها در خارج از مرزهای سودان شدند.

با وجود این درخواست مردم،  معاون شورای نظامی سودان چندی قبل اعلام کرد: نظامیان این کشور تا تحقق اهداف ائتلاف عربی در جنگ یمن باقی خواهند ماند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات