۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۸۹۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
ثبت ۹۷۴۶ موقوفه در خراسان جنوبی، یادواره‌ای برای ۱۹ شهید نیروگاه قاین و سرکشی از خانواده مددجویان عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موقوفات درد قشر ضعیف جامعه را برطرف می‌کنند و لذا باید بیشتر آن را ترویج داد، گفت: 9746 موقوفه در استان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور اظهار کرد:  اولین وقف امسال توسط بانویی در شهرستان سربیشه به ارزش ریالی ۲۵ میلیون تومان ثبت شد.

وی ادامه داد: این وقف یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۴۰۰ متر مربع بوده و در روستای کلاته بازدید این شهرستان به نیت احداث حسینیه وقف شده است.

760 نفر در نیمبلوک آموزش قرآن دیدند

760 قرآن آموز سال گذشته در کلاس های آموزش قرآن بخش نیمبلوک شرکت کردند.

مسئول تبلیغات اسلامی نیمبلوک، اظهار کرد: این قرآن آموزان در زمینه های قرائت، مفاهیم و تجوید آموزش دیدند.

حجت الاسلام میری با اشاره به فعالیت 9 باب خانه قرآن شهری و روستایی در این بخش، ادامه داد: یک موسسه قرآنی هم در این بخش دایر است.

یادواره ای برای 19 شهید نیروگاه قاین

یادواره سردار سرافزار اسلام شهید کاوه و 19 شهید وابسته به کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان در این یادواره گفت: معرفی هدف و راه شهدا یکی از وظایف مهم ماست چرا که شهیدان میراث دار ارزش هایی هستند که در طول تاریخ توسط انبیا و اولیای الهی به عنوان سرمایه های بشریت به وجود آمده است.

سردار قاسمی، برگزاری یادواره شهدا را تفسیر خون شهیدان ارزیابی کرد و افزود: شهیدان با خون خود رسالتشان را در اطاعت پذیری از ولایت به خوبی انجام داده اند.

سرکشی از 2 خانواده مددجو در خوسف

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و رئیس شورای شهر خوسف از دو خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سرکشی کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف در این دیدار از وجود شش هزار و 800 خانواده سالمند زیر پوشش این نهاد در شهرستان خبر داد و گفت: توسط یکی از خیران روزانه 100 پرس غذای گرم در وعده ناهار، بین سالمندان خوسف توزیع می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات