۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۰۴۹۳۸
آیت الله شب زنده دار:

بزرگ جلوه دادن مشکلات و خلاف ها شگرد دشمن برای ناامید کردن مردم است

بزرگ جلوه دادن مشکلات و خلاف ها شگرد دشمن برای ناامید کردن مردم است
عضو فقهای شورای نگهبان هدف دشمن را ناامیدی از انقلاب دانست و گفت: یکی از شگردهای دشمن، بزرگ جلوه دادن مشکلات و خلاف ها و ادعای فراگیری آن در تمام سطوح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد را چهارمین توصیه رهبر معظم انقلاب در این منشور راهبردی عنوان کرد.

وی افزود: ایشان می فرمایند" عدالت و مبارزه با فساد این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامها و اگر در بدنه‌ حکومتها عارض شود، زلزله‌ ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت آنها است؛ و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیتهای مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظامها است."

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر عدالت بخواهد برپا شود باید با فساد مبارزه کرد و اگر بخواهیم فساد نباشد باید عدالت مراعات شود، رهبر معظم انقلاب در این توصیه‌ بیش از توصیه‌های دیگر سخن دارند و بیانات فرمودند که باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: یکی از شگردها و سیاست‌های دشمنان و گاهی دوستان غافل این است که این موارد فسادی که کم و بیش وجود دارد را بیش از حد بزرگ می‌کنند و خیال می‌شود که این چپاول‌گری، اختلاس و بی‌عدالتی در تمام سطوح حکومتی وجود دارد در حالی که این‌چنین نیست.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: مواردی وجود داشته و انسان‌های ناباب همیشه بوده‌‌اند، حتی در حکومت‌های الهی و زمان ائمه(ع)  هم آدم‌های ناباب همیشه پیدا می‌شدند و پیدا خواهند شد چون عالم، عالم اختیار است و هواهای نفسانی هم وجود در انسان وجود دارد.

وی عنوان کرد: البته باید با نسبت به این مسائل پیشگیری و جلوگیری شود و همه مراعات کنند اما نقطه های ضعف را نباید بیش از آن مقداری که وجود دارد بزرگ کرد و سبب ایجاد نگرانی شد، گاهی برخی به گونه ای صحبت می‌کنند و بعضی از امور ناروایی را که می‌بینند چندین برابر و بزرگ می کنند که درست نبوده و گاهی هم خلاف مقاصد انقلاب را بیان می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این مسأله از مواردی است که می تواند سبب لغزش انسان شود، در عین حالی که عدالت و مبارزه با فساد بسیار مهم است اما باید مواظبت کرد که کارها و اظهارات خارج از حدود نباشد و موجب ناامیدی مردم و کسانی که به انقلاب چشم دوخته اند نشود.

وی اضافه کرد: نباید کسانی را که چشم امیدشان به این است که ان شاء‌الله انقلاب به مقاصد برسد، ناامید کرد؛ بنابراین نباید مردم جامعه و کسانی که چشم به انقلاب دوخته اند را ناامید کرد و سبب ایجاد ناراحتی و یأس شد.

محمد قمین
ارسال نظرات