۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۰۰۸
یادداشت طلبگی؛

حواس‌تان به خانواده هست؟

حواس‌تان به خانواده هست؟
اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت.

به گزارش سرویس اجتماعی فرهنگی رسا، مردم، عائله مدیران کشور هستند. معیشت و جان و مال و ناموس و ایمان و اعتقادات مردم باید غیرتمندانه صیانت شود. رهبر انقلاب دقیقا سه سال قبل (11 اردیبهشت ۹۵) در جلسه آسیب‌های اجتماعی، خطاب به مسئولان فرمودند:

«اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت. چگونه یک مسئول یا یک عنصر مؤمن و انقلابی می‌تواند این کار بلندمدت را شبانه‌روزی و با تمام وجود پی بگیرد و خسته نشود؟ وقتی که حس کند خود او، جزئی از آن خانواده است و مشکل مردم، مشکل اوست. ما مردم را باید عائله خودمان بدانیم. ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله ما است... ما در واقع باید اهتمام‌مان به وضعیت مردم، مثل اهتمام‌مان به داخل خانواده خودمان باشد.».

آیت‌الله جوادی آملی در تبیین دوگانه «غیرت- دیاثت» فرمودند «در فرهنگ قرآنی، غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیرزدایی تشکیل می‌دهند؛ غیرزدایی به این معنا است که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیرشدن با غیرت سازگار نیست... کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نیستند».

کم نیستند مسئولانی که غیرتمندانه مدیریت می‌کنند و نسبت به تعدی کنندگان حریم حقوق عمومی و خصوصی حساسند. اما برای شکستن یک سد، لازم نیست همه آن را یکجا منهدم کنند، اگر رخنه‌ای در گوشه‌ای پدید آید و به‌موقع مسدود نگردد، می‌تواند به شکاف و فروریزی سد منتهی شود. از کسانی که به‌عنوان مدیر، لباس امانتداری مردم را می‌پوشند، حتما توقع هست در مقابل اخلالگران بازار، رانت‌خواران و محتکران، و متعرضان به امنیت و اخلاقی عمومی حساس باشند.

در این چند خبر تامل کنید؛

معاون اول قوه قضائیه: «به‌دلیل دستگیری معاون ارزی بانک مرکزی و مدیران کل و مسئول حراست بانک مرکزی، تحت فشار هستیم. مسئول حراست بانک مرکزی را که نیروی وزارت اطلاعات است، دستگیر کرده‌ایم و فشارهای زیادی هم تحمل می‌کنیم». (مدیر حراستی که برای فلان رانت‌خواران سند‌سازی می‌کند تا او بتواند چند صد میلیون دلار دریافت کند، بی‌آنکه وارداتی داشته باشد، سزاوار مجازات است یا حمایت؟!).

 معاون اول قوه قضائیه: « کسانی گفتند اگر فلان کس (فریدون) را قبل از انتخابات احضار کنید، ما اعلان جنگ می‌کنیم» ولی ما تسلیم نشدیم. برخی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند، امروز حرفهای دیگری را مطرح می‌کنند»

رئیس سازمان بازرسی : «علی صدقی (مدیر نجومی‌ بانک رفاه کارگران با حقوق و پاداش 730 میلیون تومانی) با اصرار فریدون رئیس ‌بانک رفاه شد. زمانی که صدقی رئیس ‌بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت که هنوز هم در دادسرا مفتوح است. ولی متاسفانه با اصرار و لابی مستقیم فریدون، وی رئیس‌ بانک رفاه شد».

همزمان با انتشار فیش حقوقی چند مدیر بانکی، حراست یکی از این بانک‌ها به‌جای کشف و گزارش جرم، دنبال زدن رد کسانی بود که فیش‌ها را منتشر کرده بودند! چرا؟ (البته در این میان انصافا نباید از خدمات مهم قاطبه حراست‌ها در زمینه تامین سلامت دستگاه‌ها قدرشناسی نکرد)./829/د101/س

محمد ایمانی

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات