۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۰۱۳
امام جمعه اسفراین:

کارگران ستون اصلی رونق تولید در کشور هستند

کارگران ستون اصلی رونق تولید در کشور هستند
امام جمعه اسفراین با بیان اینکه کارگران ستون اصلی رونق تولید در کشور هستند، گفت: تحقق شعار سال درگرو تقویت فرهنگ کار و تلاش و دلسوز بودن کارگران و نیروهای کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت هفته کار و کارگر، به تبیین نقش کارگران در اجرایی شدن شعار سال پرداخت.

وی با بیان اینکه کارگران ستون اصلی رونق تولید در کشور هستند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تحقق شعار سال درگرو تقویت فرهنگ کار و تلاش و دلسوز بودن کارگران و نیروهای کار است.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به نقش مسؤولین و نهادهای اجرایی در ارتقای جایگاه کارگران با محوریت شعار رونق تولید، اضافه کرد: جنبه دیگر اقدامات در جهت شعار رونق تولید و این‌که کارگران قادر باشند هرچه بهتر وظایف و مسؤولیت‌های خود را عملی کنند، به مسؤولین و نهادهای اجرایی کشور باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: در این زمینه لازم است که نهادهای اجرایی اقدامات برنامه‌ریزی‌شده و هدفمندی را با هدف ارتقای جایگاه کارگر و ارزش کار او در جهت رونق تولید دنبال کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به اهمیت مهارت افزایی کارگران از طریق آموزش با هدف ارتقای سطح کیفی نیروی کار کشور، اضافه کرد: از عوامل مهم در پیشرفت کشور در راستای تولید بهینه و با کیفیت بالا، نیروی انسانی متخصص و زبده است.

وی ادامه داد: این مسئله‌ای است که کشورهای پیشرفته جهان از دهه‌های گذشته آن را دنبال کرده و با اجرای آموزش‌های تحصیلی و فنی در قالب دوره‌های فنی و کاربردی در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و تربیت تکنیسین‌ها در رشته‌های مورد نیاز خود آن را دنبال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه یعنی تربیت نیروی انسانی ماهر، ضریب سودآوری را بالا برده و به همین دلیل خود یک سرمایه‌گذاری پرمنفعت نه‌تنها برای منافع ملی، بلکه برای منافع سرمایه‌گذاران خصوصی نیز قلمداد می‌شود.

امام جمعه اسفراین افزود: در این خصوص اجرای این سیاست که لازم است با نظر داشت شرایط حضور کارگران در محیط کاری و نیز مناطق سکونت آنان و محدودیت‌های تحصیلی با توجه به میزان تحصیلات دنبال شود، می‌توان به تأسیس و یا استفاده از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای منطقه‌ای و محلی به‌عنوان یکی از راه‌کارها توجه کرد.

وی اظهار کرد: این آموزش‌ها که با ارائه مدرک تحصیلی نیز می‌تواند همراه شود، مهارت کارگران را افزایش داده که به‌تبع آن کیفیت محصول و رونق تولیدات را از جهت کیفی و کمی به همراه خواهد داشت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات