۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۵۰۳۶
امام جمعه ایلام:

مسؤولیت اصلی رسانه‌ها مطالبه‌گری است

مسؤولیت اصلی رسانه‌ها مطالبه‌گری است
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مسؤولیت‌های اصلی رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار در دیدار جمعی از رسانه‌های استان ایلام به مسئولیت مطالبه گری رسانه‌ها اشاره و اظهار داشت: مسئولیت‌های اصلی رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رسانه‌ها سربازان میدان نبرد رسانه‌ای و اتاق اطلاعات و عملیات جنگ نرم به مانند دوران دفاع مقدس هستند و در راستای سربازی خود از هیچ تلاشی فرو گذار نشوند تا پیروز میدان نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی باشند.

جربان سازی، انعکاس واقعیات، و پیگیری و رصد اخبار و اطلاعات توسط رسانه‌ها موجب دردمند شدن مسئولان با درد محیط خود از وظایف رسانه‌ها به تعبیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در این نشست بود که افزود: شما امانتداران و اتصال دهنده بین مردم و مسئولان بوده و برای انجام امانت مردمی واگذاری به شما جهت انعکاس . بازخود گیری رعایت قانون و شرع برای اهل رسانه و قلم ضروری و مورد توصیه اینجانب است.

امام جمعه ایلام نقد را موجب شکوفایی و زدودن ابهامات و شفاف سازی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در نقد به نقادی منصفانه، مدبرانه و آگاهانه و بی طرفانه مقید باشید و دنیای آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشید.

وی در ادامه به حمایت از اقدام دادستان ایلام یادآورشد: اقدامات دادستان ایلام در برخوردها شیوه مناسبی است و دادستان محترم در کاهش لغزش مسئولان به عنوان مدعی العموم ورد کند و این اقدام نیز نشات گرفته از سیره و روش امام علی(ع) است که آن حضرت بر مدیران سخت گرفته به طوری‌که آن حضرت فرمود: بگردانید این فرد را و رسوایش کنید.

حفط بیت المال، عدم استفاده از وسایل نقلیه دولتی در امور شخصی، توجه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های مرتبط در جامعه امروز ایلام مورد تاکید امام جمعه ایلام بود و یادآورشد: من خدمتگزار مردم ایلام هستم و اجازه سوء استفاده از نام و عنوان خود به هیچ احدی نداده و نمی‌دهم و اقدامات انجام شده در ارتباطات مردمی و مردمی بودن و برداشتن موانع بین ارتباط مردم و مسئولان را قرب إلی الله انجام داده و نیای در رسانه‌ای شدن اقدامات هم نبینم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات