۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۰۵۰۵۴
رییس ستاد زکات استان اصفهان:

۲۹ میلیارد تومان زکات سال گذشته در استان اصفهان جمع آوری شد

۲۹ میلیارد تومان زکات سال گذشته در استان اصفهان جمع آوری شد
رییس ستاد زکات استان اصفهان از جمع آوری ۲۹ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری گفت: ۸۵ درصد از این مقدار زکات جمع آوری شده در استان اصفهان هزینه فقرا اعم از مسکن، جهیزیه، درمان، تحصیل و هزینه معیشت فقرا شده است.

وی افزود: ۱۵ درصدا از ۲۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده در استان اصفهان در پروژه‌های عمرانی عام المنفعه شامل مسجد، خانه عالم، کتابخانه‌ها و کتابخانه مدارس هزینه شده است.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: از ۲۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده در استان اصفهان بیش از ۱۳ میلیارد تومان زکات فطره و حدود ۴ میلیارد تومان زکات واجب و مابقی آن زکات‌های مستحبی بود.

وی در ادامه یکی از وظایف حاکمیت را ‹‹اتُو اَلْزَکاتْ›› دانست و گفت: حاکمیت هم خودش باید اهل پرداخت زکات علم و دانش و کارخود باشد و هم دیگران را تشویق به پرداخت زکات و امر به معروف ونهی از منکرکند.

رییس ستاد زکات استان اصفهان با بیان اینکه بررسی راهکار‌های باز کردن گره از کار نیازمندان و محرومین وظیفه شرعی و وجدانی اعضای شورای زکات است، اظهار داشت: جمع آوری زکات کار حکومتی است و حکومت نیز باید در تبیین جایگاه زکات و گره گشایی از کار محرومین جامعه اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام رنجبر گفت: از مششع‌ترین و نورانی‌ترین لحظات عمر اعضای شورای زکات شهرستان زمانی است که برای برداشتن گره از کار محرومین تلاش می‌کنید، از این رو همه ائمه اطهار (ع) نیز امدادگر و امداد رسان محرومین جامعه بودند و هیچ امام معصومی را نمی‌توانید نام ببرید که قسمتی از عمر شبانه روزی خود را شخصا به امدادرسانی و امدادگری و کمک به محرومین جامعه صرف نکرده باشد.

وی در ادامه بر ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطره در استان اصفهان تأکید كرد و گفت: با ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطره از صندوق جمع آوری زکات فطره متفرقه جلوگیری خواهد شد و تنها صندوق‌های جمع آوری زکات فطره کمیته امداد و بهزیستی اقدام به جمع آوری زکات فطره خواهند کرد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات