۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۵۰۵۷
امام جمعه سمنان:

توجه به نماز از خانواده آغاز شود

توجه به نماز از خانواده آغاز شود
آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه دریافت مزد برای خواندن نماز پسندیده نیست، گفت: توجه به نماز باید از خانواده آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در جلسه شورای اقامه نماز استان سمنان اظهار کرد: به مردم استان سمنان به دلیل برگزاری مراسم شاخص و ارزشمند بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز که در کشور نیز بی‌نظیر بود و تحسین مقامات کشوری را نیز برانگیخت، تبریک می‌گویم.

وی اضافه کرد: ممتاز بودن استان سمنان در برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با فریضه نماز امری بسیار ارزشمند و شایسته محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: توجه به نماز باید از منزل و در خانواده آغاز شود و تقویت فرهنگ توجه به نماز باید در خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حد توان خود و برای رضای خداوند، تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش به‌منظور تحقق سیاست‌های فریضه نماز در مدارس به کار گیرند.

وی تأکید کرد: خانه اول نماز، خانواده است و نیاز است تا کم و کاستی‌های موجود در خانواده را آموزش و پرورش ترمیم کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: انجام فریضه نماز، عشق می‌خواهد و باید برکات و خاصیت‌های فریضه نماز و قرآن و احادیث، به‌صورت جامع برای مردم تبیین و تشریح شود تا دید تحمیلی بودن نماز بین مردم از بین برود.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: دریافت مزد برای خواندن نماز، به نظر اینجانب پسندیده نیست و خاصیت و اجر نماز را از بین‌ خواهد برد و برای این مهم باید راهکاری اندیشیده شود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات