۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۵۰۵۸
آیت الله فیاضی مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های مجمع عالی حکمت در زمینه معرفی شهید مطهری

گزارشی از فعالیت های مجمع عالی حکمت در زمینه معرفی شهید مطهری
آیت الله فیاضی با ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی در زمینه معرفی شهید مطهری برگزاری چهارده جلسه علمی را از فعالیت های این مجمع دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی در همایش چهلمین سالگرد شهید مطهری که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزارشد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: خداوند در انسان فطرت قرار داده است که انسان به واسطه آن از سایر موجودات زنده جدا می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان تمایلاتی دارد که سایر حیوانات ندارند و بر اساس این تمایلات است که انسان ایثار می کند و انفعالاتی دارد مانند این که از ایثار لذت می برد که حیوانات چنین تمایلاتی را ندارند؛ اگر همه این ابعاد مختلف در وجود یک انسان فعال باشد، می شود عاقل، که براساس روایات ما عقل فقط شامل فهم نمی شود.

وی با اشاره به برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی برای معرفی شهید مطهری گفت: این مجمع 17 برنامه برای معرفی شهید مطهری انجام داده است؛ گروه های علمی مجمع که در قم مستقر هستند چهارده جلسه در زمینه شهید مطهری برگزار کرده اند.

رییس مجمع عالی حکمت اسلامی با تصریح بر این که مجمع افتخار می کند تحت نظر حضرات آیات سبحانی و جوادی و آیت الله مصباح فعالیت می کند، گفت: اساتید مجمع عالی حکمت اسلامی با هدایت های این بزگواران، دروس لازم در حوزه علمیه را ارائه می کنند و جلسات نقد و ارائه آرای جدید برگزار می شود./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات