۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۰۶۰
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان:

۳ میلیارد تومان زکات سال گذشته در کاشان جمع آوری شد

۳ میلیارد تومان زکات سال گذشته در کاشان جمع آوری شد
حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و زکات مستحبی و زکات فطره در شهرستان کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری گفت: سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و زکات مستحبی و زکات فطره در شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه از مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شهرستان کاشان زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۲۶۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره بوده است: از این مقدار زکات جمع آوری شده ۶۸ میلیون تومان برای خرید جهیزیه، ۲۳ میلیون تومان برای درمان نیازمندان، یک میلیارد تومان برای تأمین مسکن، ۱۲۲ میلیون تومان هزینه معیشت محرومین، ۴۳ میلیون تومان موردی و ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عام المنفعه و ۲۱۷ میلیون تومان نیز برای سایر موارد جامعه محرومین کاشان هزینه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: با کمک تولیدکنندگان خیر روستای قه بالغ بر ۵ هزار دست لباس از خردسال تا بزرگسال به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان در بین محرومین جامعه در بخش‌های آموزش و پرورش، بهزیستی و مرکز خدمات در عید نوروز توزیع شد.

به گفته وی سال گذشته بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم از حدود ۲۰ رستوران در سطح شهرستان کاشان بین مددجویان تحت پوشش توزیع شد.

رییس ستاد زکات شهرستان کاشان همچنین ۷ هزار لیتر گلاب و عرقیجات از بخش برزک و قمصر و بیش از ۵ تن گل محمدی از بیش از ۳۷ هزار متر اراضی گل محمدی اختصاص یافته مادم العمر زکات برای کمک به محرومین جامعه را از دیگر اقدامات شورای زکات شهرستان کاشان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده در شهرستان کاشان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان شامل ۹۹۰ میلیون تومان زکات مستحب و ۷۰ میلیون تومان زکات فطره وکفاره مربوط به اداره راوند کاشان در سال گذشته است، گفت: از این مقدار زکات جمع آوری شده در راوند کاشان ۴۳ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه، ۷ میلیون تومان برای درمان، ۷۷ میلیون تومان رای معیشت مردم و ۴۳ میلیون تومان موردی و ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عام المنفعه در راوند کاشان هزینه شده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات