۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۵۱۱۲
حجت الاسلام قمرزاده:

روحانیت مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است

روحانیت مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است
استاد حوزه با بیان اینکه حوزه و روحانیت مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: وظیفه حوزه تنها تفسیر و ترویج بیانیه گام دوم نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی قمر زاده عصر امروز در نخستین جلسه نمایندگان نهادهای حوزوی که در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر لزوم توجه حوزویان به بیانیه گام دوم تأکید کرد و گفت: گویا پیش فرض مواجهه حوزه و روحانیت با بیانیه گام دوم این است که مخاطب گام دوم غیر حوزویان هستند و وظیفه حوزه و روحانیت تبیین و ترویج آن است.

وی با بیان اینکه به لحاظ منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، مخاطب اصلی بیانیه نهاد حوزه و روحانیت است، اظهار داشت: بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم را در بدنه حوزه و روحانیت پیاده سازی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وظیفه حوزه در راستای تمدن سازی اسلامی تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه باید با تربیت فقها، نویسندگان و سخنرانان و مبلغان خوب حکومت را تغذیه کنند؛ حوزه باید فعالیت های خود را در همه بخش ها در راستای تمدن سازی و تغذیه حکومت تنظیم کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مظهر انقلابی گری حوزه های علمیه ارتباط گیری با حکومت محسوب می شود، ابراز کرد: حوزه باید پشتوانه های فکری حکومت را تهیه کنند.

حجت الاسلام قمرزاده با بیان نخستین فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب افزود: امروز انقلاب اسلامی با کنار هم قرار دادن دین و دنیا همه معادلات فکری غرب را به هم ریخته است؛ بدون شک شعار های انقلاب اسلامی پایان ندارد، زیرا مطابق فطرت انسان ها بوده و برگرفته از وعده های الهی است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با اتکای به ظرفیت های دین به نقطه کنونی رسیده است، بنابراین حوزه علمیه در ادامه راه نیز باید آرایش متناسب به خود گرفته و همه اقدامات خود را بر پایه تغذیه حکومت اسلامی قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید کمبودهای گام اول را احصا کرده و آن خلأها را در گام دوم انقلاب جبران کنیم، عنوان کرد: امروز بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه ما تولید اجتهادی نظامات مورد نیاز حکومت اسلامی است، بنابراین ما باید آن ها را تهیه کنیم، در اختیار حکومت قرار داده و در راستای اجرایی سازی آن مطالبه گری جدی و قاطع داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تربیت نیروهای کارآمد از سوی حوزه های علمیه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گفت: امروز حوزه باید به صورت واحد و سیستماتیک در راستای تغذیه حکومت اسلامی عمل کند؛ همه اقدامات ما باید در این راستا قرار گیرد.

حجت الاسلام قمرزاده با بیان اینکه امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید محور همه فعالیت های حوزه قرار گیرد، ابراز داشت: ما باید سعی کنیم ظرفیت های بی نظیرجامعه مدرسین قم را احیا کنیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات