۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مراد خانی:

نفوذی ها افکار جامعه را به بازی می گیرند/ علائم افول آمریکا نمایان شده است

نفوذی ها افکار جامعه را به بازی می گیرند/ علائم افول آمریکا نمایان شده است
حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی با بیان این که منظور از افول آمریکا، افول در قدرت نرم است، گفت: در صورتی که قدرت نرم افول کند قدرت سخت کارایی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی در نخستین نشست از سلسله همایش های افول آمریکا که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد، با اشاره به سنن الهی و افول قدرت آمریکا گفت: سنن الهی را رفتار شناسی خداوند می نامم، یعنی خداوند نسبت به جوامع بشری چگونه رفتار می کند؟ رفتارهایی که به صورت مستمر انجام می شود را سنت می گویند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموش عالی امام خمینی(ره) ادامه داد: سنت های مورد بحث در زمینه افول آمریکا تحت عنوان استدراج یاد می شوند و اختصاص به آمریکایی ها ندارد بلکه هر قومی چنین راهی را انتخاب کند به همین نتایج خواهد رسید و خداوند چنین رفتاری را انجام می دهد.

وی با بیان این که تاریخ اقوام گذشته خود را مطالعه کنید، گفت: باید تاریخ اقوام گذشته را مطالعه کرد و عبرت گرفت تا به مشکلات آنها دچار نشویم که در این زمینه نیز آیات فراوانی وجود دارد .

حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی ادامه داد: همه انسان ها حتی کفار را خداوند حفظ می کند و ادامه حیات آنها به دست خداوند است بنابراین خداوند می گوید اگر من عذابی را فرو فرستم هیچ کسی نمی تواند مانع شود؛ خداوند پیامبر و دلایل را فرستاده است اما کافران تکذیب کردند بنابراین آنها را عذاب می کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) بیان کرد: مطالبی که گفته شد اختصاص به آمریکا، عربستان و اسرائیل ندارد؛ رهبر معظم انقلاب که تربیت شده آیات و روایات است می گویند این ها سقوط خواهند کرد.

وی ادامه داد: شواهدی که در زمینه افول آمریکا مطرح می شود فراوان است؛ براساس آمارها از سال 2017 آمریکا رو به افول است که رهبر معظم انقلاب می گویند مراد من از افول آمریکا قدرت نرم آمریکا است که امروزه نیز همین موارد مشاهده می شود اگر قدرت نرم از بین رود قدرت سخت کارایی نخواهد داشت چنانچه در شوروی نابودی قدرت نرم از بین رفتن قدرت سخت را به دنبال داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی با بیان این آمریکا بیش ترین بودجه را به مسائل نظامی اختصاص داده است، گفت: برخی می گویند امریکا در چند قسمت دچار افول شده است؛ نخست این که افرادی مانند ترامپ رییس جمهور آمریکا می شود همچنین مشکلات اقتصادی و کسری بودجه، مشکلات اجتماعی، هزینه های نظامی، فقر، افزایش غارت، تضعیف آرمان های لیبرالی، ازجمله نشان های افول قدرت نرم آمریکا به شمار می روند.

وی ادامه داد: برخی غرب را دوست دارند و تفاوتی ندارد که در ایران باشد یا در کشور دیگر بنابراین بدانید اگر چنین تفکراتی وجود داشته باشد افولی که برای آمریکا بیان شده است در ایران اجرا می شود چنانچه قرآن کریم می گوید به قدرت خواهید رسید در صورتی که حق را ترویج کنید و اجرای سندهایی مانند 2030 مخالف آن است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی خاطرنشان کرد: برخی مدیران نفوذی هستند که تلاش می کنند افکار مردم را به بازی گیرند، امینت اقتصادی را زیر سؤال برند که بسیاری از مشکلات سوء مدیریت نیست بلکه تعمد است و با کمال وقاحت می خواهند سند 2030 را اجرا کنند؛ در حالی که اجرای سند 2030 یعنی افول نظام اسلامی؛ کشور ما نیازمند به مدیران و مسؤولانی است که اسلام را قبول داشته باشند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات