۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۵۱۳۰
آیت الله رئیسی:

ازفعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم

ازفعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم
رییس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه و حوزه صنعت، بازار و اقتصاد، حمایت دستگاه قضایی از فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار دانشجویان، نخبگان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه ما آمادگی داریم از نظرات و دیدگاه‌های همه صاحب نظران و دانشگاهیان بهره‌مند شویم، تصریح کرد: از مهم‌ترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب، فصل مربوط به علم و دانش است که بهترین بستر آن را می‌توان دانشگاه دانست.

رییس دستگاه قضا افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه علم، علم افزایی و کار دانش بنیان و فناورانه، گام‌های بلند علمی و اجرایی برداشته شده است و بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، معتقدیم دانشگاه باید با بازار، صنعت، اقتصاد، سیاست، قضا و سایر حوزه‌ها ارتباط وثیق و اجرایی داشته باشد.

رییس قوه قضاییه افزود: امروز مقالات و پایان نامه هایی که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تهیه می‌شود نباید در دانشگاه بماند بلکه باید به پیشنهاداتی کاربردی تبدیل شود و چراغ راه برای مجریان و دست اندرکاران کشور باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته میان علم و عمل ارتباطی منطقی و اجرایی برقرار کرده‌اند، به تبیین مفهوم عدالت پرداخت و اظهار کرد: نباید عدالت را محدود به حوزه قضا بدانیم زیرا یکی از فراگیرترین مفاهیم دینی ما بعد از توحید، عدالت است که در حوزه های مختلف قابل تعریف است.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌مندی برخی کشورهای اروپایی از اقتصاد دریا خاطرنشان کرد: ما بسترهای فراوانی در کشورمان داریم که باید با نزدیک کردن هر چه بیشتر محافل علمی به محافل اقتصادی از این ظرفیت ها بهره مند شویم.

رییس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات خود در آستان قدس رضوی مبنی بر به کارگیری ظرفیت های لازم برای تولید محصولات استراتژیک یادآور شد: در استان سیستان و بلوچستان با این میزان امکانات مادی و معنوی و نیروی متراکم جوان دانش آموخته که از افتخارات نظام علم و فرهنگ جمهوری اسلامی است، اقدامات بسیار ارزشمندی می توان انجام داد و کارهایی با ارزش افزوده و قابل عرضه و صادرات ارائه کرد. همه این ها در راستای توسعه عدالت خواهد بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیشانی و چهره عدالت، قضاوت است خاطرنشان کرد: فقر، ساخته دست بشر است. اگر توزیع ثروت، ظرفیت و امکانات عادلانه باشد، هرگز شاهد فقر نخواهیم بود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تبعیض از پدیده‌های بسیار ناپسندی است که اسلام و انقلاب بر ضد آن هستند، اجرای عدالت را موجب شیرین شدن کام همگان دانست و تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان اگر به بسیاری از صنایع حتی صنایع خانگی و دستی، نگاه علمی همراه با ارزش افزوده شود، این صنایع قابلیت عرضه به جامعه را خواهند داشت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در پرتو علم، دانش و فناوری می‌توانیم بسیاری از ثروت های عظیم را با یک ارزش افزوده اندک قابل عرضه کنیم و زمینه رونق تولید را فراهم آوریم، رونق تولید را در گرو نزدیکی هر چه بیشتر دانشگاه و مراکز تولیدی دانست و با اشاره به تجربه خود در سازمان بازرسی کل کشور برای علمی ساختن فعالیت‌ها تصریح کرد: امور بازرگانی، گردشگری، اقتصاد دریا و اقتصاد آی‌تی از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه کنیم و از نیروهای فرهیخته در رفع مشکلات زندگی و تامین معیشت بهره‌مند شویم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه با هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب نسبت به دانشگاه و دانشجویان زمینه برای ورود دانشگاه به عرصه های بزرگ اقتصادی فراهم است، خاطرنشان کرد: دشمن با تهدید و تحریم در صدد وارد آوردن فشار به کشور است اما ما همانند دوران جنگ می توانیم از تهدیدها فرصت بسازیم و مطمئناً با دارا بودن نیروهای جوان فرهیخته، دلسوز و متدین این امر امکانپذیر است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نگاه ما حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: گام دوم انقلاب سرآغاز شکل گیری تمدن نوین اسلامی در دوران جدید است و «ما می توانیم» شعار اصلی گام دوم انقلاب به شمار می رود.

رییس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاسی بودن دانشگاه‌ها گفت: سیاسی بودن و انقلابی گری یعنی دانشجو باید جامعه را بشناسد، نیاز جامعه را درک کند و آماده خطر کردن برای رفع مشکلات جامعه باشد که در این عرصه می‌توان بهترین الگوی انقلابی گری را شهدا دانست.

آیت‌الله رئیسی افزود: پیام جمهوری اسلامی به انسان معاصر این است که بدون مستکبران و زیاده‌خواهان می‌توان با پیروی از دین خدا، توکل به حضرت حق و اعتماد به نفس زندگی سعادتمندی را رقم زد.

محمد قمین
ارسال نظرات