۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۱۳۲
از سوی نهادهای حوزوی؛

مراسم گرامیداشت مقام ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستانی برگزار شد

مراسم گرامیداشت مقام ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستانی برگزار شد
مراسم گرامیداشت ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستان از سوی نهادهای حوزوی و با حضور شخصیت های برجسته حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستان از سوی نهادهای حوزوی و با حضور شخصیت های برجسته حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این برنامه حضور داشتند.

همچنین آیات ابراهیم امینی، محمد یزدی، عباس کعبی، نجم الدین طبسی، عباسعلی سلیمانی، محمود محمدی عراقی، سیدمحمد سعیدی، حجج اسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، اختری، مدنی و جمعی دیگر از شخصیت های حوزه و جهان اسلام ازدیگران حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه، با گرامیداشت مقام ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستان، برای این شهدای مظلوم آرزوی غفران الهی کردند و این جنایت آل سعود را سبب تسریع در سقوط این رژیم ظالم و جنایتکار دانستند.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام زکی السادة از روحانیان عربستانی با اشاره به ظلم و جنایت همیشگی آل سعود علیه شیعیان گفت: آل سعود با فتوای علمای وهابی به اعمال نامشروع خود وجه شرعی می دهد و بر اساس اتهامات واهی و دروغین شیعیان را مورد ستم قرار می دهند و آنان را به شهادت می رسانند.

در این مراسم آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز سخنرانی کرد و با اشاره به جنایات آل سعود علیه شیعیان و کشورهای مسلمان اظهار داشت: هرساله ده ها نفر از شیعیان بی گناه به اتهامات دروغ و بدون محاکمه و بر خلاف قوانین به بدترین شیوه به دست آل سعود به شهادت می رسند.

وی حکومت آل سعود را مبتنی بر خلاف، ظلم و جنایت دانست و  افزود: یکی از سیاست های دشمنان ایجاد جنک داخلی بین مسلمانان است و درراستای همین سیاست از آل سعود و جنایات آن حمایت می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات