۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۵۱۵۱
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

معلم واقعی به شاگرد درس ایمان، معرفت و تعهد می دهد

معلم واقعی به شاگرد درس ایمان، معرفت و تعهد می دهد
حجت الاسلام رئیسی گفت: ترقی و پیشرفت های معنوی و مادی بشر، ریشه در تربیت افرادی دارد که از سرچشمه زلال ایمان و معرفت و تعهد معلمان سیراب شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه طلاب و فضلای منطقه نائین، فرخی و خور و بیابانک استان اصفهان شامگاه چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم از بیش از ده نفر از اساتید دروس خارج و سطوح عالی حوزه و همچنین تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان این منطقه تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام اسدالله رئیسی نماینده طلاب و فضلای شهرستان های نائین و خور و بیابانک در این بخش به ایراد سخنرانی پرداخته و به ارزش و جایگاه معلم اشاره کرد.

وی افزود: ترقی و پیشرفت های معنوی و مادی بشر، ریشه در تربیت افرادی دارد که از سرچشمه زلال ایمان و معرفت و تعهد معلمان سیراب شده اند، از این منظر کشور عزیزمان ایران همه شکوه و عظمت خود را منبعث از دانش معلمانی که به حق چراغ هدایت بشریت را به تأسی از پیامبر رحمت و اهل بیت(ع) روشن و فروزان نگاه داشته است، می داند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در ادامه ابراز داشت: این گونه است که با فرارسیدن سالروز شهادت فیلسوف عالی مقام استاد شهید مرتضی مطهری و در روز سترگ معلم فرصت تجلیل از این بزرگان حوزه علمیه قم و معلمان و اساتید دانشگاه را مغتم شمرده ایم.

وی تصریح کرد: از خدای متعال می خواهیم همواره ما در کسوت شریف معلمی یا تبلیغ دین که پیامبر اعظم(ص) به آن افتخار می کردند با کلامی نافذ و عزمی راسخ و انگیزه ای استوار در راستای آینده سازان این مرز و بوم با سرافرازی جهت نیل به زندگی سعادتمندانه دنیوی و رستگاری اخروی کوشا و گویا باشیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که اساتید حوزه نقش گسترده ای در هدایت معنوی و علمی طلاب دارند، ادامه داد: به امید آن که حاصل سال ها معلمی این عزیزان شاگردانی مقید به اخلاق دینی، عامل به ارزش های انقلابی، مزین به شخصیت هایی ارزش و متهد به فرهنگ ناب اسلامی جهت باقیات و صاحلات و صدقه جاریه شان بشود.

معاون آموزش مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در پایان خاطرنشان کرد: معلمی شغل انبیاء و از مقدس ترین شغل ها است چراکه اگر این معلمان و اساتید دلسوز نبودند معلوم نبود که مسیر زندگی هریک ما به چه سمت و سویی کشیده می شد و یا با چه مخاطراتی رو به رو می شدیم/1330/پ202/ب1

ارسال نظرات