۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۱۵۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

معلم تمدن ساز و هویت ساز است

معلم تمدن ساز و هویت ساز است
نماینده ولی فقیه در لرستان معلم را تمدن ساز و هویت ساز عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به انقلاب علمی معلم نقش آفرین است و باید در تربیت نسلی انقلابی و کارآمد ایفای نقش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در دیدار فرهنگیان استان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، معلمی را ارزش خواند و گفت: شغل معلمی شغل ثابت، ارزشمند و واقعی است.

وی با بیان اینکه کمال در معلمی و حیات در علم است، افزود: معلم با روح، روان و جان انسان‌ها سر و کار دارد و معلم به معنای رشد دهنده عقل، خرد و انسان‌ها است.

محصول کار معلم تربیت انسانی است

نماینده ولی فقیه در لرستان معلم را تمدن ساز و هویت ساز عنوان کرد و گفت: هویت یک جامعه به معلم بستگی دارد، محصول کار معلم تربیت انسانی است، معلم تلاش می کند افرادی دانا، اهل علم و اهل دانش پرورش دهد.

وی تربیت نیروی انسانی توانا و خلاق را دیگر ویژگی معلم عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد، سیاست و فرهنگ حل شود باید معلمان این کار را انجام دهند و نیروی خردمند و متفکر تربیت کنند.

تربیت نیروی انقلابی رسالت معلم است

امام جمعه خرم آباد تربیت نیروی پرهیزکار و باتقوا، انسان پاکدامن و عفیف، تربیت دانش آموز کارآمد و فعال، انسان هایی شجاع، با ویژگی دلاورمردی و غیرت، پرورش انسان با بصیرت و هوشیار، دشمن شناس و دوست شناس از دیگر رسالت هایی خطیری است که در تربیت دانش آموز بر دوش معلم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه محصول کار معلم تربیت انسانی است که اهل اقدام به موقع، موضع گیری به موقع، حرکت به موقع و عمل به موقع باشد، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انقلابی رسالت معلم است.

سنگ بنای انقلاب علمی به دست معلمان است

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: در این بیانیه نسل جوان و علم و دانش مورد توجه است، دانش در ایرانیان است و اسلام بر علم و دانش تأکید دارد و ما در جمهوری اسلامی باید به قله رفیع علم و دانش برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه سنگ بنای انقلاب علمی به دست معلمان است، خاطرنشان کرد: معلم در راستای رسیدن به انقلاب علمی رسالت خطیری بر دوش دارد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات