۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۰۵۱۶۵

گرامیداشت روز کارگر در کشورهای اسلامی

گرامیداشت روز کارگر در کشورهای اسلامی
مقامات بسیاری از کشورهای اسلامی روز جهانی کارگر را گرامی داشتند.
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت روز جهانی کارگر، بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عراق، لبنان، فلسطین و مصر این روز را گرامی داشتند.

در عراق، نوری مالکی رییس ائتلاف دولت قانون روز گذشته، عید کارگر را به کارگران عراقی تبریک گفت و از مؤسسات دولتی خواست تا به قوانین کار و حمایت از طبقه کارگر و صاحبان مشاغل موقت پایبند باشند.

حیدر العبادی رییس ائتلاف نصر عراق نیز روز چهارشنبه ضمن تبریک روز کارگر، خواستار فراهم ساختن بهترین شرایط کاری برای آنان شد.

در فلسطین هم صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین طی بیانیه‌ای با اشاره به اینکه طبقه کارگر، پیشگام و از ارکان اصلی مبارزه و جهاد مردمی فلسطین به شمار می‌رود، اعلام کرد: متأسفانه تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به بیکاری خیل عظیمی از این قشر جامعه و بویژه جوانان و افزایش میانگین فقر در فلسطین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایان اشغال و سیطره فلسطینیان بر سرزمین‌های خود، بسیاری از مشکلات مردم و به ویژه قشر کارگر حل خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در پایان بیانیه خود، ضمن تبریک روز کارگر، مقام شهدای کارگر فلسطینی که زندگی خود را قربانی آزادی و استقلال سرزمینشان کرده‌اند را گرامی داشت.
 
در مصر نیز محمد سعفان وزیر نیروی کار «عید کارگر» مصادف با روز چهارشنبه را برای کارگران بخش خصوصی مرخصی با حقوق اعلام کرد.

سعفان گفت: امروز بنابر ماده ۱۲ قانون سال ۲۰۰۳، برای کارگران مرخصی با اجرت کامل خواهد بود اما در صورت اقتضای شرایط، صاحب کار می‌تواند به شرط دو برابر کردن حقوق کارگر، او را مشغول به کار کند.

وزارت کار مصر با صدور اعلامیه‌ای به ادارات نیروی کار در استان‌های مختلف خواستار اجرای این قانون در نهادها و شرکت‌های مختلف شد.

در لبنان هم ندا بستانی وزیر نیرو، حسن مراد وزیر بازرگانی، ريشار قيومجيان وزیر امور اجتماعی، و دیگر مقامات این کشور، روز جهانی کارگر را تبریک گفته و خواستار بهبود شرایط زندگی این قشر اجتماعی شدند.

گفتنی است، روز جهانی کارگر، مناسبتی سالانه است که هر ساله در کشورهای متعدد مصادف با روزِ اولِ ماهِ مِه برگزار می‌گردد و در بسیاری از کشورها تعطیل رسمی است./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات