۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۱۷۸
حجت الاسلام والمسلمین قمی مطرح کرد؛

نقش مهم تبیین دین در جامعه برای مقابله با دشمن

نقش مهم تبیین دین در جامعه برای مقابله با دشمن
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهمترین وظیفه در عرصه تبیین دین متوجه طلاب و روحانیان است، با تبیین دین می‌توان با دشمنان مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، با بیان اینکه شهید مطهری حقیقتا استاد و معلم ما است، گفت: یکی از دیگر اساتید و معلمان همه ما رهبر معظم انقلاب هستند، دشمن به ما حمله کرده است و یک جنگ چندجانبه علیه ما شکل گرفته است که رهبر انقلاب در خط مقدم این جنگ حاضر هستند.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است. جنگ امروز هم تبیین است، جنگ ایجاد تصویر ضد اسلامی در اذهان جوانان و جامعه است و ما باید برخلاف این مسیر عمل کرده و زیبایی‌ها و حقایق دین مبین اسلام را به دشمنان نشان دهیم، باید تبیین کرد و اساساً طلبه مکلف به تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه همه متدینین و اقشار مذهبی باید مبلغ دین باشند، تصریح کرد: اما مهمترین وظیفه در عرصه تبیین و تبلیغ اسلام متوجه طلاب و روحانیان است، باید اسلام ناب را تبلیغ کنیم و اجازه ندهیم دشمن قداری که عدد سرمایه گذاری های عظیمش علیه دین با سرمایه گذاری ما در تبلیغ دین قابل مقایسه نیست، از طریق تبلیغ دین مقابله کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید اسلام را متناسب با نیاز جامعه تبیین کرد، گفت: باید نبض جامعه را گرفت و بر اساس آن به تبیین دین بپردازیم، باید با ژرف نگری و نگاه عمیق به جامعه به تبیین بپردازیم، همانگونه که رهبر انقلاب با نگاهی عمیق و دقیق به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند و تأکید کردند این یک بیانیه است و یک پیام نیست.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مبلغان و طلاب و روحانیان به نیازهای جامعه برای حضور در عرصه تبلیغ، تصریح کرد: باید به دیدگاه رهبری و توجه ایشان به مسأله گام دوم انقلاب دقت و توجه کنیم که یک انسان حکیم این بیانیه را تبیین کرده و از ما خواسته است که آن را به درستی برای جامعه تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اهمیت توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه امید است، ریشه‌ای ترین جهاد ایجاد امید است، انگشت اشاره فرمانده جنگ عصر حاضر و نائب امام زمان(عج) به سمت افق روشن آینده است و به همین منظور امید اهمیت دارد، باید از این طریق اراده قوی در جامعه شکل بگیرد برای مبارزه تمدنی.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مهم معنویت در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بدون معنویت نمی‌توان اهداف بلند اسلامی را پیش برد، اگر اراده نیرومندی می‌خواهد در جامعه شکل بگیرد، باید بایستیم و همه باید تصمیم بگیرند که اراده کنند، این موضوع نیازمند این است که باخبر از احوال جامعه باشیم.

وی تنظیم و هماهنگ سازی حرکت‌ها و فعالیت‌ها و آموزش‌ها بر اساس بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی را یکی از مسائل مهم در گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک متن عمیق فقهی راهبردی است که قرار است سلوک ما در گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات