۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۱۸۴
ححت الاسلام پورمحمدی:

شهید مطهری پایه گذار تفکر سیستمی و نهادینه شدن جمهوری اسلامی است + فیلم

شهید مطهری پایه گذار تفکر سیستمی و نهادینه شدن جمهوری اسلامی است + فیلم
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شهید مطهری متفکری بصیر بود، گفت: آن شهید بزرگ پایه گذار تفکر سیستمی و نهادینه شدن جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا, ححت الاسلام پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، امروز در تجمع روحانیت مبارز که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت فیلسوف دانشمند شهید مطهری در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و مطالعات اسلامی برگزار شد، گفت: شهید مطهری یک انسان برنامه ریز و نظم ده با تفکر تشکیلاتی و انسجام بخشی است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری متفکری بصیر بود، افزود: شهید مطهری در دهه 50 برای آن که یک مبارزه سازمان یافته را با رژیم منحوس پهلوی جهت دهد با یاران نزدیک خودشان کار انسجام بخشیدن به روحانیت را سامان می دهد؛ این ففکر تشکیلاتی یک مبدا و مبنایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دیدگاه شهید مطهری در زمینه ضروریت دهی و انسجام بخشی روحانیت ابراز کرد: شهید مطهری می فرمایند: برخی صلاح یک جامعه را به صلاح و عدم صلاح افراد به ویژه زعمای آن جامعه می دانند درحالی تشکیلات تاثیر بیشتری از زعیم جامعه دارد؛ بنابراین در درجه نخست باید درباره سازمان صالح اندیشید و در درجه دوم درباره زعمای صالح سخن گفت.

ححت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: شهید مطهری درباره اهمیت نظم می فرمایند: ما معتقد هستیم که هیچ چیز جای ایمان و تقوا را نمی گیرد و ایمان و تقوا بسیاری از کمبودها را جبران می کند ولی از طرف دیگر بینا نیست که ایمان و تقوا را جانشین همه چیز بدانیم زیرا از هر چیزی باید اثر خودش را انتظار داشت نه معنا جای ماده را به طور کامل می تواند بگیرد و نه ماده جای معنا را، در میان معنویات هم هیچ کدام جای دیگری را پر نمی کند برای مثال نه ایمان می تواند جانشین علم شود و نه علم جانشین ایمان شود نظم و انضباظ یکی از اصول اصلی زندگی بشری است.

وی افزود: بی نظمی و عدم وجود تشکیلات منظم ایمان و معنویات را می تواند متزلزل کند عمل اگر فردی باشد مفید نیست و باید به عمل اجتماعی توجه شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه بیان داشت: شهید مطهری می فرمایند: اصلی ترین وظیفه رهبر دینی نشان دادن صراط مستقیم و مبارزه با انحرافات و تحریفات است، در نهضت ما نیز که بازار عرضه افکار داغ باشد قابل پیش بینی است از این رو می طلبد روحانیت ده ها برابر گذشته خود را تجهیز کنند و با برنامه منظم و مجهز خود را تقویت کنند و با وحدت همه روحانیت در سراسر کشور به یکدیگر متصل شوند و از این طریق خود را به بهترین وجه تجهیز کنند.

ححت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه شهید مطهری پایه گذار نظم نوین مدیریتی انقلاب در جمهوری اسلامی بود، گفت: ایشان شخصیتی نظام ساز و تشکیلات ساز بود، شهید مطهری به همراه یارانش بنیان گذار جامعه روحانیت مبارز بود. پایه گذار تفکر سیستمی و نهادینه شدن جمهوری اسلامی شهید مطهری است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات