۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۵۱۸۶

درخواست مسلمانان آمریکا برای افزایش تدابیر امنیتی در ماه رمضان

درخواست مسلمانان آمریکا برای افزایش تدابیر امنیتی در ماه رمضان
مسلمانان آمریکا در پی افزایش حملات به اماکن دینی در نقاط مختلف جهان، با نزدیک شدن به ماه رمضان، خواستار تشدید تدابیر امنیتی در مساجد این کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به ماه رمضان و به دنبال حملات اخیر به اماکن دینی در نیوزیلند، سریلانکا و آمریکا، مسلمانان آمریکا خواستار اقدامات بیشتر پلیس برای تامین امنیت مساجد هستند.

«دالیا مجاهد» مدیر تحقیقات موسسه سیاست و درک اجتماعی می‌گوید: در شرایط کنونی، مسجدی در آمریکا نیست که در آن درباره تامین امنیت صحبت نباشد.
 
وی افزود: برخی مساجد خواستار کمک‌های دولتی برای تهیه دوربین‌ و نیروهای امنیتی شده‌اند و برخی دیگر در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

«عمر سلیمان» مدیر موسسه تحقیقات اسلامی یقین می‌گوید از زمان حملات یازده سپتامبر تا کنون، مسلمانان را چنین نگران ندیده است. وی می‌گوید: من فکر می‌کنم همه مسلمانان آمریکا انتظار وقوع حمله به مساجد در ماه رمضان را دارند. همه از خود می‌پرسند چه تعداد حمله و چگونه قرار است اتفاق بیفتد.

مجاهد مسؤولیت برخورد با افزایش خشونت‌های ضد دینی را بر عهده رییس‌جمهور آمریکا می‌داند که افزایش حرکت‌های مبتنی بر برتری سفیدپوستان در گوشه و کنار جهان را انکار می‌کند.

سلیمان می‌گوید: اگر اکنون مسلمان بودن شما در آمریکا مشخص باشد، هر جا که می‌روید باید منتظر رفتار خصمانه باشید.

رهبران جامعه مسلمانان انگلیس نیز از دولت این کشور خواسته‌اند تا برای امنیت مساجد بودجه‌ای را اختصاص دهند./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات