۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۰۵۱۹۲
وزیر آموزش و پرورش:

هدف سند ۲۰۳۰ ضربه زدن به هویت ملی کشور است

هدف سند ۲۰۳۰ ضربه زدن به هویت ملی کشور است
بطحائی گفت: دشمن به دنبال آن است که در ظرف هویتی کشور ما محتویات و اهداف خود را قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان هویت ‌بخشی به دانش‌آموزان را برنامه اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: منظور از این هویت، ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی فرد است که شخصیت اشخاص را تعیین می‌کند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است که دیگر جنگ‌های نظامی تأثیر پایداری نخواهد داشت و حتی جنگ های اقتصادی هم برای استکبار منفعتی نخواهد داشت.

بطحائی به نقشه های دشمن برای نفود در بین کشورها اشاره کرد و گفت: تسلط بر هویت انسان ها تنها راهی است که امروز زورگویان می توانند از طریق آن به اهداف خود برسند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ما باید بر اساس هویت ملی رشد کنند و تربیت شوند چرا که تمام تلاش ما بر ادامه ارزش‌های دینی و الهی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش سند 2030 را عاملی برای ضربه زدن به ریشه هویت ملی کشور معرفی کرد و یادآور شد: دشمن به دنبال آن است که در ظرف هویتی کشور ما ان محتویات و اهداف خود را قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه خود می دانیم و همه مدیران و مسؤولان ما به دنبال اجرا و جلو بردن این سند هستند.

بطحائی با اشاره به مزیت های سند تحول بنیادین اظهار داشت: اجرایی کردن این سند در کوتاه ‌مدت امکانپذیر نیست اما زمانی که این سند اجرا شود خروجی‌های مدارس کشور را مطلوب خواهد کرد.

وی ترویج فرهنگ شهادت در کشور را برای صیانت از هویت اصیل بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم یادبود شهدا را باید تثبیت هویت اسلامی نامید.

وزیر آموزش و پرورش حضور در مراسم شهدا را افتخاری بزرگ دانست و تاکید کرد: نهایت ساده نگری است اگر فکر کنیم حرکت رو به جلوی ما به خاطر ما مدیران و تاثیر ما است چرا که این حرکت ها را باید در برکت خون شهدا دید./979/پ310/ب1

تعداد بازدید : 5
هادی شاملو
ارسال نظرات